شناسه خبر:75818
1402/8/22 13:06:38
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت:

برگزاری 65 رویداد کارآفرینانه در استان همدان

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: 65 برنامه و رویداد کارآفرینانه به‌مناسبت هفته جهانی کارآفرینی از 22 تا 28 آبان‌ماه در سطح استان برگزار می‌شود.

یوسف شعبانی در دومین جلسه هماهنگی هفته جهانی کارآفرینی استان همدان اظهار کرد: این هفته فرصت مناسبی برای توسعه ارتباطات و همکاری‌های پیوسته تمامی نقش‌آفرینان عرصه کارآفرینی است تا از این طریق، زیست‌بوم کارآفرینی و اکوسیستم مناسب در استان را ایجاد و در سطح ملی و جهانی تقویت کنند.
وی با بیان اینکه رویداد مذکور مراسمی برای ارج نهادن به نوآوران و خالقان اشتغال و کسانی است که ایده‌های خود را حیات بخشیدند و کسب‌وکاری را پایه‌گذاری کرده و باعث رشد اقتصادی در کشور خود و توسعه رفاه انسانی شدند، تصریح کرد: بازدید از کانون‌های کارآفرینی خانگی، همایش توسعه کسب‌وکارهای کوچک، گردهمایی با حضور کارآفرینان زن روستایی، راه‌اندازی غرفه میز مشاوره رایگان در زمینه مشاغل محلی، خُرد و خانگی، استفاده از ظرفیت رسانه‌های استان در انعکاس اخبار هفته جهانی کارآفرینی و برگزاری دوره‌های مختلف وبینار با عنوان دیجیتال مارکتینگ، از دیگر برنامه‌هایی است که به‌مناسبت هفته جهانی کارآفرینی با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، کانون کارآفرینان برتر رسمی همدان و سایر دستگاه‌های اجرایی در استان، اجرا می‌شود.
 
عضو هیئت‌مدیره کانون ملی و دبیر کانون کارآفرینان برتر رسمی استان همدان نیز با بیان اینکه کارآفرینی با سه مقوله ایده، خطر و درنهایت ارزش‌افزوده ارتباط مستقیم دارد، گفت: 5 تا 10 درصد افراد جامعه از شاخصه‌های کارآفرینی برخوردار هستند.
 
نصرت‌الله طاقتی‌احسن افزود: کانون ملی کارآفرینان برتر رسمی کشور از آن دست تشکل‌هایی است که به‌منزله‌ پُل ارتباطی بین نهادهای اقتصادی مؤثر و ارکان دولتی، به ترغیب و تشویق کارآفرینان مبادرت می‌کند تا بلکه سهمی در توسعه و هم‌افزایی کلان نهادهای اقتصادی داشته باشد.
 
وی ادامه داد: توسعه، ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ کارآفرینی در سطوح استانی و ملی، می‌تواند به‌عنوان اصلی‌ترین رکن این تشکل همواره فرا روی کارآفرینان باشد.
 

شناسه خبر 75818