شناسه خبر:75832
1402/8/23 10:56:24

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به حمایت از کارآفرینان استان، بر لزوم حمایت از توسعه فرهنگ کارآفرینی خبر داد.

سیدمجتبی حسینی صبح روز گذشته در جمع فعالان بخش خصوصی و دولتی و آغاز هفته جهانی کارآفرینی، بر لزوم حمایت از توسعه فرهنگ کارآفرینی در استان تأکید کرد و گفت: با آموزش فرهنگ کارآفرینی، نسل جوان ضمن شناخت بیشتر و زمینه‌سازی بهتر، وارد این فضا می‌شوند.

وی با بیان اینکه در عصر کنونی یادگیری مهم نیست بلکه جایگزینی دانش اهمیت دارد، ابراز کرد: با توجه به اینکه پیش‌بینی شده در سال 2050 هر روز علم دو برابر می‌شود، پس باید انعطاف در جایگزینی دانش نیز ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از برگزاری 65 برنامه در هفته کارآفرینی توسط دستگاه‌های استان خبر داد و افزود: کانون کارآفرینان بعد از برگزاری برنامه‌ها میزان اثرگذاری را رصد کند تا برای برنامه‌ریزی‌های آینده مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز با بیان اینکه از سال 84 تاکنون 14 جشنواره کارآفرینان برتر در سطح ملی و استانی برگزار شده است، گفت: از استان 126 کارآفرین در این جشنواره‌ها شرکت کرده‌اند که تاکنون از 69 نفر تقدیر و 11 نفر در سطح کشور حائز رتبه شده‌اند.

یوسف شعبانی با بیان اینکه همدان دبیری کانون ملی کارآفرینان برتر رسمی کشور را برعهده دارد، ابراز کرد: اداره کار نیز در کنار آن‌ها به توسعه کارآفرینی کمک می‌کند.

وی افزود: در هفته جهانی کارآفرینی 65 برنامه و رویداد کارآفرینانه در سطح استان برنامه‌ریزی شده که از 22 تا 28 آبان‌‌ماه برگزار می‌شود.

   زیست‌بوم کارآفرینی استان تدوین شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز با تأکید بر اینکه هماهنگی خوبی بین مدیران و دستگاه‌های دولتی ایجاد شده است، گفت: شرایط فعلی بستر خوبی برای توسعه کارآفرینی و فرهنگ آن در استان است.

احمد شانیان ابراز کرد: تا زمانی که آسیب‌ها و فرصت‌های کارآفرینی در استان را شناسایی نکنیم، نمی‌توانیم امور را به‌درستی پیش ببریم؛ بنابراین باید برای همدان زیست‌بوم کارآفرینی تدوین شود.

رئیس کانون ملی کارآفرینان برتر رسمی نیز گفت: درحال حاضر قسمت عمده اقتصاد ما به‌‌خصوص در بخش کلان، دولتی است و تصمیمات در این بخش تأثیر بسزایی بر زندگی مردم و کسب‌وکارهای خُرد دارد.

مجید سیاری ادامه داد: کانون‌های کارآفرینی باید تمام تلاش خود را در مسیر توسعه کارآفرینی، توسعه اقتصاد آن، توانمندسازی و حمایت از کارآفرینان، به کار گیرند.

وی با بیان اینکه در این مسیر سخت مطابق همان روحیه کارآفرینان نیازمند حوصله و پرهیز از کارهای زودگذر هستیم، اظهار کرد: امیدواریم با تشکیل کانون کارآفرینان برتر ملی و حمایت‌ها در این قسمت از سوی وزارت کار و معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال این وزارتخانه، شاهد اتفاقات پُرخیروبرکت برای جامعه کارآفرینی و مردم باشیم.

مؤمنعلی خزائی، نایب‌رئیس کانون کارآفرینان برتر رسمی همدان نیز از برگزاری جلسات مشترک بخش خصوصی و دولتی ابراز رضایت کرد و یادآور شد: این فضا سبب می‌شود بخش خصوصی راحت‌تر مشکلات و فرصت‌های پیش رو را مطرح کرده و دولتی‌ها را در جریان قرار دهد.

شناسه خبر 75832