شناسه خبر:75852
1402/8/23 11:41:19

در حالیکه رئیس انجمن جایگاه‌داران عرضه سوخت کرمانشاه کمبود بنزین و گازوئیل در غرب این استان بویژه سرپل ذهاب را ناشی از ناکافی بودن سهمیه استان عنوان می‌کند؛ مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گفت که این مشکل عمدتا ناشی از قاچاق سوخت است اگرچه مشکلات دیگری هم وجود دارد.

بر پایه اظهارات منابع محلی سرپل ذهاب، این شهرستان در مجموع چهار جایگاه عرضه سوخت دارد که تعطیلی پی در پی برخی از آنها مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است.

 

بر پایه این گزارش از حدود سه ماه قبل تاکنون برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت شهرستان سرپل ذهاب از ساعت هفت صبح تا حدود سه بعدازظهر تعطیل هستند.

 

همچنین از قصرشیرین و گیلانغرب خبر می‌رسد برخی جایگاههای این شهرستان‌های مرزی با محدودیت عرضه سوخت با کارت آزاد به سبب ناکافی بودن کارت‌های در اختیار جایگاهها مواجهند.

 

رئیس انجمن‌ جایگاه‌داران عرضه سوخت استان کرمانشاه در این رابطه گفت: تعطیلی جایگاه به دلیل کمبود سوخت فقط در سرپل ذهاب رخ می‌دهد، این بی عدالتی محض است که مردم این شهرستان سرگردان شوند.

 

همایون صالحی با بیان اینکه برخی جایگاه‌های سرپل ذهاب چندین ماه است که روزانه 10 تا 14 ساعت سوختی برای عرضه به مردم ندارند، افزود: این موضوع را به مسوولان استان و شهرستان اطلاع داده ام، حتی به اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه (در مجلس شورای اسلامی) هم منعکس کردم.

 

وی در ادامه اظهار کرد: هیچکس جرات ندارد جایگاهی در تهران، اصفهان و یا تبریز را تعطیل کند و اگر این اتفاق بیفتد ممکن است قضیه تا استیضاح وزیر هم پیش برود اما در شهرستان سرپل ذهاب که سالها درگیر جنگ بوده و در زلزله هم تخریب شد، چنین بی عدالتی‌هایی را شاهد هستیم.

 

رئیس انجمن جایگاه داران کرمانشاه سهمیه ناکافی این استان را هم یکی دیگر از دلایل کمبود سوخت عنوان کرد و افزود: کرمانشاه 120 جایگاه دارد اما سهمیه استانی مانند قم با 40 جایگاه یا قزوین و گیلان هم از استان کرمانشاه بیشتر است.

 

صالحی گفت: محدود شدن کارت آزاد جایگاهها نیز باعث بروز مشکلاتی در سایر شهرستانهای کرمانشاه شده است که جا دارد در این رابطه تمهیدات جایگزین از سوی شرکت نفت پیش بینی شود.

 

سرپرست شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بررسی‌ها نشان داد که برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت سرپل ذهاب با کمبود سوخت مواجهند.

 

پیمان بهرامی قاچاق سوخت را یکی از اصلی ترین چالش‌های استان کرمانشاه دانست و اظهار کرد: متاسفانه مدتی است در استان کرمانشاه همچون دیگر استانهای مرزی شاهد قاچاق سوخت هستیم.

 

وی با بیان اینکه وضعیت قاچاق موجود در بازارچه مرزی پرویزخان قصرشیرین برای استان کرمانشاه و حتی کشور زیان بار است، گفت: اگر ساعت 9 صبح به مرز پرویزخان مراجعه کنید شاهد صحنه‌های جالبی نخواهیم بود بطوریکه هر فرد در حال جابجایی گالن‌های سوخت است و این ظرف‌های قاچاق از هر جایی ممکن است تهیه شده باشد.

 

وی در خصوص محدود شدن کارت‌های بنزین آزاد در اختیار جایگاهها اظهار کرد: براساس مصوبه مجلس تا پایان شهریور گذشته می‌بایست قانون 90 درصد عرضه بنزین و 95 درصد عرضه نفت گاز صرفا با کارت شخصی عملیاتی می‌شد بر این اساس همه جایگاه‌های کشور فقط یک کارت برای مواقع اضطراری دارند و این موضوع ممکن است در برخی شهرهای غربی استان بویژه قصرشیرین که در مسیر تردد زوار کربلا است، مشکلات جزئی ایجاد کرده باشد.

 

وی اظهار کرد: در ایام اربعین و مناسبت‌های مشابه برای استان‌هایی که در مسیر تردد زوار هستند، با تدبیر لازم به گونه ای عمل شد که مشکل خاصی برای مسافران و زائران پیش نیاید.

 

مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه تاکید کرد: با وجود برخی مشکلات نظیر قاچاق؛ تلاش می‌کنیم توزیع سوخت در تمام نقاط استان بدون وقفه انجام شود.

 

شناسه خبر 75852