شناسه خبر:75880
1402/8/24 10:07:48

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام: کود اوره از سه مبدأ پتروشیمی برای کشاورزان ایلامی تأمین شده است.

سیامک بیگی صبح سه‌شنبه 23 آبان‌ماه گفت: کود اوره از سه مبدأ پتروشیمی پردیس، پتروشیمی رازی و مسجد سلیمان برای کشاورزان ایلامی تأمین شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار 17 هزار و 572تن و 53٠ کیلوگرم از این سه مبدأ تأمین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام در خصوص وضعیت کود شیمیایی توزیعی در استان ایلام با اشاره به اجرای طرح‌های خدماتی و حمایتی ادامه داد: تا اواسط آبان‌ماه بیش از 23 هزار و953 تن کود شیمیایی در سطح شهرستان‌های استان توزیع شده است.

بیگی خاطرنشان کرد: از این میزان کود بیش از یک هزار و 836 تن در شهرستان آبدانان، 555تن در شهرستان ایوان، سه هزار و67 تن در شهرستان چرداول، دو هزار و 42 تن در شهرستان دره‌شهر و 11 هزار 436 تن در شهرستان دهلران توزیع شده است.

وی با اشاره به نبود مشکل در تأمین و توزیع کود در استان افزود: تا کنون در سال‌جاری حدود 41 درصد کل سهمیه ابلاغی به استان تحویل کارگزاران شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام تصریح کرد: قیمت کودهای یارانه‌ای هیچ تغییری نکرده است و همانند قیمت سال گذشته در حال انجام است.

بیگی اظهار کرد: کودهای پایه برای کشت پاییزه باید به‌موقع در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

وی گفت: کشاورزان برای تهیه کود باید به سامانه جامع پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی مراجعه کنند و با توجه به سطوح اراضی کشاورزی و الگوی کشت که در اختیار آن‌هاست حواله تحویل کود صادر می‌شود.

انواع کود شیمیایی از طریق 58کارگزاری فعال اتحادیه تعاون روستایی، تعاونی تولید و بخش خصوصی خریداری و بین کشاورزان استان ایلام توزیع می‌شود.

شناسه خبر 75880