شناسه خبر:75909
1402/8/24 12:19:43

استاندار ایلام با اشاره به اینکه سد مخزنی سیکان 23 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: پروژه سد سیکان باید با شتاب بیشتری دنبال شود.

حسن بهرام‌نیا امروز سه‌شنبه 23 آبان‌ماه و در سفر شهرستانی به دره‌شهر از چند پروژه بازدید کرد. 

وی در جریان بازدید از سد مخزنی سیکان گفت: عملیات اجرایی این سد از تیرماه 1402 آغاز شده و تا امروز از 23 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است. 

وی اظهار کرد: با بهره‌برداری از این پروژه، آب مورد نیاز برای مصارف مختلف ازجمله شرب، کشاورزی و صنعت در سه شهرستان دره‌شهر، بدره و آبدانان تأمین خواهد شد. 

استاندار ایلام ادامه داد: حجم مخزن این سد 15 میلیون مترمکعب است و با پیگیری انجام شده امسال تاکنون 160 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است. 

بهرام‌نیا با تأکید بر تسریع در تکمیل این پروژه افزود: براساس جدول زمانبندی شده این پروژه طی 36 ماه به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه پیمانکار قبلی صلاحیت لازم را نداشت خلع ید شد و پیمانکار جدید که مؤسسه بعثت قرارگاه خاتم‌الانبیا است کار اجرایی این پروژه را آغاز کرده است. 

استاندار ایلام با بیان اینکه روند اجرایی این پروژه باید با شتاب بیشتری دنبال شود، اضافه کرد: کل اعتبار این پروژه هزار و 100 میلیارد تومان است که تا 2 هزار میلیارد تومان هم خواهد رسید. 

بهرام‌نیا با اشاره به تأثیرگذاری این پروژه در زندگی مردم و به خصوص کشاورزان گفت: بدون شک همراهی مردم در اجرای این پروژه می‌تواند تسریع در تکمیل آن را به دنبال داشته باشد. 

**سه هزار میلیارد ریال برای تکمیل تونل کبیرکوه اختصاص یافت 

استاندار ایلام در ادامه سفر به دره‌شهر در بازدید از تونل کبیرکوه با بیان اینکه سه هزار میلیارد ریال برای تکمیل این طرح مواصلاتی اختصاص می‌یابد، افزود: این پروژه دارای 85 درصد پیشرفت فیزیکی است. 

بهرام‌نیا یادآور شد: با تکمیل تونل کبیرکوه 90 گردنه حادثه‌خیز مسیر کبیرکوه بین دو شهرستان آبدانان و دره‌شهر حذف خواهد شد. 

وی تونل کبیرکوه را یکی از تونل‌های کم‌نظیر در کشور برشمرد و اضافه کرد: در دولت سیزدهم اقدامات چشمگیری برای تکمیل و بهره‌برداری این پروژه صورت گرفته است. 

وی ابراز امیدواری کرد: با اهتمام دستگاه اجرایی متولی (راه و شهرسازی) و پیمانکاران مربوطه، این پروژه به اتمام برسد و در دهه فجر مورد بهره برداری قرار بگیرد. 

استاندار ایلام با بیان اینکه افتتاح این پروژه توسعه شهرستان‌های آبدانان و دره‌شهر را به دنبال دارد، گفت: این طرح کارکرد بین شهری و فرااستانی نیز خواهد داشت. 

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی و بهره‌برداری از این تونل، موجب حذف گردنه‌های حادثه‌خیز مسیر کبیرکوه شده و نقش مهمی در کاهش سوخت و ایمنی مترددین خواهد داشت. 

633 واحد سهم مسکن ملی، شهرستان دره‌شهر 

استاندار ایلام همچنین در بازدید از پروژه نهضت ملی مسکن گفت: تأمین مسکن یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم و تلاش برای خانه‌دار شدن مردم است. 

وی افزود: سهمیه شهرستان دره‌شهر از طرح نهضت ملی مسکن 633 واحد طی 4 سال است و تا این لحظه تعداد 4 هزار و 200 نفر ثبت نام کرده‌اند. 

بهرام‌نیا ادامه داد: تاکنون 705 نفر در این مرحله ثبت نام نهایی شده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ساخت 128 واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در زمینی به مساحت 6 هزار و 500 متر مربع در 11 بلوک در دست اقدام است که مجموعاً از 50 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و تا شهریور ماه تکمیل خواهند شد. 

وی با بیان اینکه علاوه بر این، زمین لازم برای احداث دو مجموعه 40 و 70 واحدی نیز تأمین شده، ادامه داد: باید با تلاش مضاعف زمینه مساعد جهت جبران مابقی سهمیه نهضت ملی مسکن شهرستان دره‌شهر فراهم شود.

شناسه خبر 75909