شناسه خبر:76008
1402/8/27 11:45:28
رئیس شورای اسلامی شهر همدان مطرح کرد:

نقش مؤثر پلیس و مدیریت شهری در افزایش رضایتمندی مردم

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: نیروی انتظامی و شهرداری نقش مهم و مؤثری در افزایش رضایتمندی مردم دارند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، محمود مسگریان در جلسه صحن شورا که با حضور فرمانده انتظامی استان و هیئت همراه برگزار شد، به ارائه گزارشی از اجلاس شصت‌ونهمین مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور در مشهد مقدس پرداخت.

مسگریان در ادامه با اشاره به فاجعه انسانی در غزه، افزود: این‌روزها شاهد صحنه‌های دردناک ظلم و ستم استکبار جهانی به مظلومان غزه هستیم که دیدن صحنه‌های دردناک قلب هر انسانی را به درد می‌آورد؛ به امید خداوند متعال مقاومت حماس نوید پیروزی را خواهد داد.

وی ضمن تشکر از نیروی انتظامی در ایجاد نظم و آرامش جامعه در حوزه‌های مختلف انتظامی، ترافیکی و اجتماعی، اضافه کرد: این بزرگواران ایثارگرانه بدون هیچ چشم‌داشتی برای آرامش مردم شبانه‌روز درتلاش هستند و امنیت و آرامش امروز خود را مرهون دلاوری و ایثارگری‌های این بزرگواران هستیم.

مسگریان با اشاره به تعامل خوب نیروی انتظامی با مدیریت شهری، اظهار کرد: شهربانی و شهرداری دو بال مهم جامعه هستند که در جهت ارتقای کیفیت، رفاه و امنیت مردم خدمت‌رسانی می‌کنند و این دو بال باید همواره تقویت شوند تا بتوانند خدمات مطلوبی را برای مردم داشته باشند.

وی اضافه کرد: بیشترین ارتباط مردمی را دو ارگان نیروی انتظامی و شهرداری دارند که فعالیت خوب این این دو نهاد می‌‌تواند نقش مهمی در رضایتمندی مردم داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان همچنین به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و یادآور شد: نیروی انتظامی در انتخابات نقش مهمی را ایفا می‌کند و هم ازلحاظ امنیت صندوق‌ها و هم ایجاد امنیت روحی برای مردم، باعث افزایش مشارکت مردمی می‌شود.

   ارتقای انضباط اجتماعی در گرو تعامل پلیس و مدیریت شهری است

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان نیز ضمن تشکر از تعامل خوب شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان با پلیس، گفت: فعالیت‌های شهرداری بسیار گسترده بوده و اقداماتی که در جهت خدمت‌رسانی به مردم انجام می‌دهد، قابل تقدیر است.

سردار سلمان امیری با بیان اینکه نتیجه انسجام و همدلی ایجاد امنیت در کشور است، یادآور شد: وظیفه نیروی انتظامی ایجاد امنیت و آرامش خاطر برای شهروندان و وظیفه شورای اسلامی شهر و شهرداری ایجاد آرامش شهروندان و مدیریت نظم شهری است و خدمات این دو نهاد، موجب تحقق انضباط اجتماعی مطلوب در جامعه می‌شود.

سردار امیری اضافه کرد: در این راستا تعامل و همکاری مجموعه شورا و شهرداری با نیروی انتظامی قطعاً رفاه، امنیت و انضباط اجتماعی را برای شهروندان به ارمغان می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه بی‌توجهی به حقوق دیگران منجر به جرم می‌شود، اضافه کرد: جرم یک پدیده اجتماعی است که باید با نگاه فرهنگی در راستای اصلاح آن قدم برداریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه پیشگیری مهم‌ترین مقوله در جلوگیری از بروز جرم است، گفت: آموزش‌های شهروندی در آگاهی‌بخشی و کاهش جرایم بسیار مؤثر است و شهرداری همدان با آموزش‌های شهروندی برای پیشگیری از جرایم اقدامات خوبی انجام داده است که جای تقدیر دارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان شهرداری را خط مقدم حوزه ترافیک دانست و یادآور شد: چنانچه آموزش‌های فرهنگ ترافیکی به‌درستی انجام شود، شاهد کاهش جرایم خواهیم بود.

سردار امیری با اشاره به اینکه بیشترین تماس‌های شهروندان با سامانه 120 پلیس راهور برای گزارش موضوعات سد معبر، پارک دوبل و رانندگی‌های خطرناک است، اضافه کرد: با توجه به اینکه روزانه بیش از 200 میلیون تومان از حساب مردم از طریق کلاهبرداری‌های اینترنتی برداشته می‌شود، پلیس فتا در این زمینه ورود جدی داشته و به‌صورت شبانه‌روزی در خصوص مسدود کردن حساب‌های کلاهبرداران اقدام می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان همچنین به ساخت‌وسازهای غیر مجاز اشاره کرد و یادآور شد: انتظار می‌رود مدیریت شهری در زمینه تخریب ساخت‌وسازهای غیر مجاز ورود جدی‌تر کند و در این زمینه ما آمادگی همکاری را داریم و معتقدیم برخورد با متخلفین باید با قاطعیت باشد.

سردار امیری به نقش نیروی انتظامی در برگزاری انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: پلیس از نهادهایی است که در انتخابات به دور از نگاه جناحی نقش مؤثری را در حضور حداکثری دارد و الگویی برای مردم شده است.

وی اضافه کرد: پلیس در پیشگیری‌های از آسیب‌های اجتماعی در خط مقدم بوده و در این زمینه حضور جدی دارد؛ بر این اساس نیاز است مدیریت شهری پلیس را در اقدامات فرهنگی و اجتماعی کمک کند، چراکه این دو نهاد در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مسائل ترافیکی و غیره، نیاز به همکاری و مشارکت دوسویه و مستمر دارند.

این مقام مسئول در پایان گفت: آمادگی همکاری هرچه بیشتر با شهرداری را در زمینه‌های مختلف مخصوصاً حوزه ترافیک، اعلام می‌کنیم و با این همدلی، هماهنگی و همسویی است که می‌توانیم بخشی از خواسته‌های شهروندان را برطرف کنیم و اگر این همدلی و هماهنگی وجود نداشته باشد، قطعاً آسیب‌های اجتماعی آن به مردم باز خواهد گشت و زمینه نارضایتی آنان را به همراه خواهد داشت.

   دستگاه‌های متولی فرهنگی مأموریت خود را فراموش کرده‌اند

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه به نقش مؤثر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: ایجاد مشارکت مردمی یکی از سیاست‌های دولت است که این سیاست‌ها در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، از تأکیدات شورای اسلامی شهر هم بوده تا با برنامه‌های مؤثر بتوانیم مشارکت مردم در مباحث اجتماعی و فرهنگی را افزایش دهیم.

سعید شهابی‌نیا مشارکت مردمی را در کاهش هزینه‌ها و اداره بهتر شهر مؤثر دانست و افزود: آموزش‌های شهروندی از مباحث مهمی است که در راستای افزایش مشارکت شهروندان توسط شهرداری انجام می‌شود و نتیجه آن ایجاد تعلق اجتماعی است.

وی با انتقاد از اینکه دستگاه‌های متولی فرهنگ در این حوزه مأموریت خود را فراموش کرده‌اند، گفت: برگزاری مراسم و مناسبت‌های فرهنگی ازجمله اقداماتی است که اگر شهرداری در این زمینه پشتیبانی و حمایت نداشته باشد، برنامه‌ای اجرا نمی‌شود و این درحالی است که مدیریت شهری تنها متولی فرهنگ در شهر نیست.

شناسه خبر 76008