شناسه خبر:76034
1402/8/28 10:44:17
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان مطرح کرد:

راهیان نور بهترین بستر جهاد تبیین

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های فرهنگی که می‌تواند در برابر جنگ ترکیبی به‌خوبی مقابله کند و مورد تأیید همه بزرگان نیز هست اعزام جوانان و نوجوان به مناطق عملیاتی جنوب و غرب است، گفت: راهیان نور بهترین بستر برای جهاد تبیینی بوده که مورد توجه مقام معظم رهبری است.

کامران کریمی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به حوادث فلسطین و گرامی‌داشت شهدای نوار غزه که توسط بی‌رحم‌ترین و ظالم‌ترین افراد به شهادت می‌رسند، از خداوند متعال خواستار شد تا این حکومت ظالم و درنده‌خوی به درک واصل شوند و اظهار کرد: این جلسه حول دو محور برنامه‌های هفته بسیج امسال و برنامه‌‌های راهیان نور استان همدان خواهد بود.

وی با عنوان اینکه دو جریان حق و باطل همواره در طول تاریخ وجود داشته است، افزود: از آغاز زندگی بشر و زمان هابیل و قابیل جریان حق و باطل بوده و هابیل نخستین شهید و قابیل نخستین ظالم و ستمگر تاریخ معرفی می‌شود.

کریمی در ادامه یادآور شد: این جریانات همواره ادامه داشته و جریان باطل و حق با یکدیگر درحال مبارزه بوده‌اند؛ خداوند پیامبران را یکی پس از دیگری برای هدایت مردم می‌فرستاد که حضرت محمد (ص) 23 سال مردم را به سوی خداوند دعوت کردند و بعد از خود کتاب قرآن و دوستی اهل بیت (ع) را به یادگار گذاشتند تا مردم به این دو تمسک بجویند و گمراه نشوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جریان باطل و دنیاپرستانی که امروز هم دست‌بردار نیستند از همان روزهای اولیه نیز در پی سرکوب جریان حق بودند و ائمه اطهار (ع) را (به‌جز یگانه منجی بشریت) به شهادت رساندند، خاطرنشان کرد: در این میان واقعه عاشورا و اباعبدالله حسین (ع) نقطه عطفی برای شکل گیری نهضت‌های حق‌طلبانه در طول 14 قرن گذشته شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در ادامه تصریح کرد: سپس نهضت‌ها یکی پس از دیگری شکل می‌گرفت و آن خط سرخ شهادت را امتداد می‌بخشید تا اینکه نوبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رسید و این‌بار حضرت امام خمینی (ره)‌ که یک روحانی مبارز بود، بر آن شد تا در برابر یک حکومت کاملاً منفور و دست‌نشانده شاهنشاهی قد علم کند و نهضت خود را بر سه پایه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بنا کند.

کریمی یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همین اجنبی‌های شرق و غرب به دلایلی همچون اینکه حضرت امام (ره) حاضر نیست به آن‌ها باج دهد و نیز از ترس آنکه سایر کشورهای وابسته به آن‌ها به تأسی از قیام مردم ایران به‌پا خیزند، به فکر طراحی فتنه‌هایی علیه ایران افتادند که نخستین آن‌ها، جنگ تحمیلی بود که بعد از هشت سال با رهبری پیامبرگونه حضرت امام (ره) و خون‌‎هایی که تقدیم انقلاب شد، نتوانستند یک وجب از خاک کشور را تصرف کنند. در ادامه نیز فتنه‌هایی را برای کشور برنامه‌ریزی کردند و حال که دشمن از این فتنه‌ها راه به جایی نبرده، روش جدیدی از جنگ تحت عنوان جنگ ترکیبی یا هیبریدی را درنظر گرفته است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه امروزه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری جنگ ترکیبی یا هیبریدی است، اظهار کرد: این جنگ همه ابعاد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی را در بر می‌گیرد و بیشتر جوان‌ها و نوجوانان کشور و دهه‌های دوم تا چهارم انقلاب درگیر آن هستند.

وی با عنوان اینکه بستر جنگ مذکور فضای مجازی است، افزود: خبرنگاران افسران این جنگ هستند؛ اهرم‌های این جنگ تحریم، دروغ‌پردازی و شایعه‌پردازی است و گستره و شدت آن به حدی بوده که همه‌چیز را وارونه نشان می‌دهد. به‌طور مثال جریان حق و باطل را جابه‌جا نشان می‌دهد.

کریمی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های فرهنگی که می‌تواند در برابر جنگ ترکیبی به‌خوبی مقابله کند و مورد تأیید همه بزرگان نیز هست اعزام جوانان و نوجوان به مناطق عملیاتی جنوب و غرب است، گفت: راهیان نور بهترین بستر برای جهاد تبیینی بوده که مورد توجه مقام معظم رهبری است.

* راهیان نور جوانان را با روحیه جهاد و شهادت‌طلبی آشنا می‌کند

وی افزود: امروز دشمن به دنبال تحریف دفاع مقدس است و نمی‌خواهد نسل جدید ما با فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت آشنا شود و این گنجینه را درک کرده و به نسل‌های بعد منتقل کند؛ اعزام جوانان و نوجوانان به راهیان نور برای آشنایی آنان با روحیه جهاد و شهادت‌طلبی است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به برگزاری اردوی راهیان پیشرفت، گفت: دشمن به دنبال انکار و کوچک‌انگاری دستاوردهای انقلاب بوده و در جامعه ما به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی است که یکی از راه‌های امید دادن به جوانان، برگزاری همین اردوهای راهیان پیشرفت است.

کریمی در ادامه با بیان اینکه سهمیه استان همدان در اردوی راهیان نور 16 هزار نفر است، اظهار کرد: این سهمیه شامل مردم و اقشار مختلف بوده که از فردا از میدان باباطاهر و سالن انصار انجام خواهد گرفت.

* بازدید 2 هزار دانش‌آموز همدانی از مناطق عملیاتی جنوب

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به سهم دانش‌آموزان از اردوی راهیان نور امسال، توضیح داد: تعداد دو هزار نفر از دانش‌آموزان سراسر استان همدان در بازه زمانی 28 آبان‌ماه تا 15 آذرماه به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: در هر اتوبوس راوی، روحانی، نیروی تأمین، نیروی فرهنگی و نماینده بسیج حضور خواهند داشت و کاروان‌ها از مناطق والفجر هشت، کربلای چهار، شلمچه و معراج شهدا بازدید خواهند کرد و از سد کرخه به‌عنوان راهیان پیشرفت در آخرین روز، بازدید خواهند کرد.

* سهم سایر اقشار در راهیان نور امسال 14 هزار نفر است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در پایان گفت: سهمیه حدود 14 هزار نفر دیگر نیز به سایر اقشار همچون پایگاه‌های مقاومت محلات، دانشجویان، فرهنگیان و پزشکان اختصاص یافته است.

 

شناسه خبر 76034