شناسه خبر:76083
1402/8/29 13:07:58

چرا برخی تصور دارند جنایت نسل‌کشی، فقط کشتار جمعی غیر نظامی‌ها توسط نظامی‌ها است؟ از مصادیق نسل‌کشی، تحریم غذا و دارو و حتی هویت‌ها هم هست. این نسل‌کشی از قطعنامه تقسیم فلسطین در سال 1948 میلادی آغاز و بعد از تحریم و محاصره غزه از 16 سال پیش، تشدید شد. از آخرین جنایات نسل‌کشی دو روز نمی‌گذرد؛ بمباران مدرسه الفاخوره... هنوز گرد و غبار بعد از بمباران اخیر روی سنگ‌های بتنی و میلگردهای فولادی ساختمانی ازجادرآمده، مانده و صورت‌های پوست‌نازک کودکان از زیر آوار سنگین، آزاد و رها نشده است.

بیش از 200 فلسطینی‌ که جزء آوارگان و عمدتاً کودک بودند، در این مدرسه به شهادت رسیدند؛ زنان، مردان و کودکان به‌طور شبانه‌روز به شهادت می‌رسند. دیدن چنین شرایطی دل‌هایمان را خون کرده است و نیاز به درک واقعی دارد، اما این فقط بخشی از حقیقت بوده و حقیقت اصلی، پیروزی و رمز مسیر پیروزی است. چه شده که دشمن غاصب صهیونیستی مرتب در انظار عموم دست به چنین جنایاتی می‌زند؟ رژیم جعلی صهیونیستی به دنبال چه هدف کثیفی است؟ دستاوردهای مقاومت طوفان الاقصی به‌وضوح نشان داد سستی و آسیب‌پذیری رژیم اسرائیل آنقدر است که می‌توان در عملیاتی برق‌آسا، طومار آن را در هم پیچید و البته اگر معاونت آمریکا در نسل‌کشی نبود، همه به چشم خود خرابی این لانه عنکبوتی را می‌دیدند. طوفان الاقصی و اتفاق‌های آن حوادثی آینده‌ساز هستند که مهم‌ترین دستاوردها همین آینده‌سازی آن است. این حوادث نه‌تنها غزه، فلسطین و منطقه، بلکه جهان را دچار تغییرخواهد کرد. طوفان الاقصی جابه‌جایی و افول قدرت‌های دنیا را تسریع کرد، دیپلماسی خون و آتش که توسط شهدای غزه صادر شد، جهان را بیدار کرد و حقیقتاً خون شهید بیدارکننده وجدان‌ها و آگاهی‌دهنده به جهل و نادانی‌ها است. 

مقاومت تنها راه باقی‌مانده در برابر نسل‌کشی چندین‌ساله صهیونیسم در غزه شناخته شد و همین دستاورد، مردم را در سرزمینشان زیر بمباران‌ها ماندگار و فرهنگ ایثار و شهادت را به دنیا صادر کرد و بالعکس، ترس و اضطراب از آینده را بر شهروندان صهیونیستی و حامیان آنان حکمفرما کرد. دیگر شب‌های آرام شهروندان صهیونیستی برای همیشه رنگ باخته است، برافراشتن پرچم فلسطین در شرق و غرب دستاوردی بود که عموم دنیا را به دادگاه افکار عمومی بکشاند تا مهم‌ترین مرجع برای تشخیص و قضاوت حق از باطل باشند. چنین دستاوردی برای فلسطین طی 70 سال گذشته مثال‌زدنی است، طوفان الاقصی ترازویی برای توازن قوا قرار گرفت، طوفان الاقصی در عرصه خارجی از عادی‌سازی رژیم اسرائیل تا ترتیبات منطقه‌ای دولت‌ها و صف‌بندی را تغییر داد و موضع‌گیری‌ها را شفاف کرد. حملات تکراری صهیونیست‌ها به زعم خودشان با هدف انزوای اجتماعی قسام و گروه‌های مقاومت و ایجاد پشیمانی و محکومیت آنان نزد مردم دنبال شد، اما زهی خیال باطل که مردمان این سرزمین مقاومتی دیگر بر مدار ساختند و باصبر و ذکر قرآن، بینش سیاسی– اجتماعی خود را بروز دادند، تأیید چنین بینشی خود دستاورد بزرگی در برابر عقل کور صهیونیست‌ها است تا قدرتی دیگر برای مقاومت و شکستی دیگر برای هیمنه پوشالی رژیم اسرائیل شود و چنین روزی را آیندگان خواهند دید، ان‌شاءالله.

 

بهزاد دانشفر

شناسه خبر 76083