شناسه خبر:76092
1402/8/29 13:22:42

سپهرغرب-گروه خبر:معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: 688 کانون خطر برق در این استان طی سه ماه گذشته ایمن‌سازی شد.

«محمد مرادی» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی و با هدف ایمن‌سازی تاسیسات توزیع برق و به منظور پیشگیری از بروز حوادث برق گرفتگی، سه مرحله مانور شناسایی و اصلاح کانون‌های خطر حادثه‌آفرین پست‌های هوایی از شهریورماه امسال تاکنون صورت گرفته است.
وی بیان کرد: این مانورها با مشارکت 610 نفر روز برگزار شد و از تعداد چهار هزار و 160 پست هوایی عمومی در سطح استان مرکزی، یک‌هزار و 975 پست معادل حدود 50 درصد کل پست‌ها، بازدید شد.
 
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: همزمان تست بی‌برقی تجهیزات فلزی پست‌ها نیز انجام شد که سه مورد بدنه برقدار شناسایی و اصلاح شد و در این راستا یک مرحله تمام پست‌های هوایی عمومی تحت پوشش در زمان بارگیری فصلی، تست بی‌برقی بدنه تجهیزات فلزی انجام شده است.
 
مرادی، چاپ علامت خطر برق‌گرفتگی توسط شابلون‌های فلزی بر روی چهار وجه سه هزار و 950 پایه مربوط به پست‌های هوایی در سطح استان، شناسایی و اصلاح 611 مورد ارت الکتریکی حفاظتی مربوط به پست‌های هوایی عمومی در سطح استان و چاپ و نصب بیش از یک‌هزار عدد بنر آگاهی‌رسانی ایمنی برق شهروندی در ورودی و نقاط پرتردد 90 درصد روستاهای سطح استان، را از دیگر اقدامات انجام شده در این مانورها، عنوان کرد.

شناسه خبر 76092