شناسه خبر:76123
1402/8/30 12:41:33

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کردستان گفت: بیش از پنج هزار هنرمند گیوه‌باف در شهرستان مریوان فعالیت دارند.

منصور مهرزاد در مراسم افتتاح ساختمان اداری میراث فرهنگی مریوان اظهار کرد: فاز نخست ساختمان اداری میراث ‌فرهنگی مریوان در زمینی به وسعت 300 مترمربع و زیربنای 100 مترمربع با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال احداث شده است.

وی اظهار کرد: این ساختمان در دو فاز شامل نمایشگاه و کارگاه‌های صنایع ‌دستی، دبیرخانه شهر جهانی کلاش و بخش‌‎های اداری احداث می‌شود.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان افزود: ثبت مریوان به‌عنوان شهر جهانی کلاش در شهریورماه سال ١٣٩٦، اقدامی ارزشمند بود که توانست موجب معرفی بیشتر، ماندگاری و حمایت از هنرمندان این رشته شود.

مهرزاد با بیان اینکه بیش از پنج هزار هنرمند کلاش‌باف در این شهرستان فعالیت دارند، عنوان کرد: امروزه این هنر صنعت با پیشینه تاریخی کهنی که دارد به یکی از نمادهای فرهنگی، هنری و قومیتی این شهرستان تبدیل شده است.

وی یادآور شد: امیدواریم بتوانیم با حمایت از هنرمندان و صنعتگران، رفع موانع و مشکلات موجود و تأمین مواد اولیه در این بخش اقدامات مثبتی انجام دهیم.

 

شناسه خبر 76123