شناسه خبر:76126
1402/8/30 12:48:10

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرتوزیع برق شهرستان شازند از بهینه‌سازی شبکه توزیع برق 37 روستا در این شهرستان با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال خبرداد.

حسینی ظهر در حاشیه بررسی وضعیت برق رسانی روستاهای شازند افزود: این طرح شامل جابه جایی تیرهای موجود در معابر روستایی، اصلاح شبکه فرسوده، تعویض یا تقویت ترانس‌های روستاها در صورت وجود مشکل و نصب پست‌های جدید برق است و در مجموع، با اجرای این طرح شبکه برق روستاها به روزرسانی و اصلاح شده و معایب آن برطرف می‌شود و شبکه پایداری در روستاها ایجاد شده و مشکلات شبکه به شدت کاهش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: در راستای این طرح در حدود 2000 چراغ LED در روستاها نصب شده است که شامل نصب چراغ‌های جدید یا تعویض چراغ‌های فرسوده بوده و موجب صرفه جویی در مصرف انرژی نیز شده است.

حسینی،برقرسانی به روستای مراد خان با احداث4 کیلومتر شبکه فشار متوسط و نصب ترانس،تامین برق 299واحد پروژه مسکن ملی شهر مهاجران با پیشرفت فیزیکی 60درصد،اصلاح شبکه‌های برق روستایی در قالب طرح بهارستان در 37 روستای سطح شهرستان،مقاوم سازی شبکه‌های فشار متوسط با احداث 1800 متر شبکه،اصلاح شبکه فشار متوسط به منظور افزایش پایداری به طول 4900 متر را از جمله در دست اقدام دانست.

وی تبدیل چراغ‌های سدیم به چراغ LED در راستای افزایش رضایتمندی مشترکین با اولویت مناطق روستایی وتمام مناطق شهرهای توره و استانه، برگزاری 51 مورد تعمیرات شبکه فشار متوسط و اصلاح 13 کیلومتر شبکه فشار متوسط،نصب 248 اصله تیر جهت تامین برق و اصلاح شبکه،احداث 18 دستگاه پست هوایی، نصب 6 دستگاه سکسیونر گازی موتوردار جهت مدیریت بار و شاخه زنی درختان در تماس باشبکه به طول 4 کیلومتر فشار ضعیف و فشار متوسط را از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته برشمرد.

وی بابیان اینکه شهرستان شازند دارای 63000 مشترک برق است، افزود: 450 انشعاب دائم به متقاضیان برق در این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون افزوده شده است.

 

شناسه خبر 76126