شناسه خبر:76130
1402/8/30 12:54:43

سپهرغرب-گروه خبر:رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان کنگاور گفت: با پایش مستمر و پیگیری‌های زیاد، شهرداری این شهر به‌دلیل نداشتن مدیریت صحیح پسماندهای شهری از سوی مرجع قضائی به پرداخت 800 میلیون ریال جریمه محکوم شد.

«مجتبی گداری» روز دوشنبه اظهار کرد: با عدم پیگیری شهرداری در مدیریت پسماند شهری، تهدید علیه سلامت عمومی و نارضایتی عمومی شهروندان، شکایتی از سوی محیط‌زیست کنگاور علیه شهرداری به مراجع قضائی تحویل داده شد.
 
وی افزود: در زمان مهلت قانونی داده‌شده شهرداری ترتیب اثری نداد، مشکلات فرآیند حمل زباله برطرف نشد و با توجه به استمرار آلودگی موجود، شهرداری کنگاور محکوم به پرداخت جریمه شد.
 
گداری اضافه کرد: این شهرداری به‌دلیل دفع غیر بهداشتی پسماندهای شهری و بی‌توجهی به اخطارهای حفاظت محیط‌زیست مبنی بر رفع آلودگی ناشی از دفع غیر اصولی پسماند شهری به پرداخت 800 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.
 
رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه سایت فعلی دفن زباله در کمتر از 700 متری منطقه مسکونی شهری قرار دارد، توضیح داد: شهرداری صحنه زباله‌های خود را با طی مسافتی 16 کیلومتری به منطقه لولان انتقال می‌دهد؛ این درحالی است که شهرداری کنگاور حاضر نیست مسیر هشت کیلومتری سه‌راهی نهاوند که سال‌ها محل دپو زباله بوده را به‌عنوان محل جایگزین انتخاب کند.
 
وی با اشاره به اینکه مدیریت پسماند و دفن اصولی زباله از چالش‌های محیط‌زیستی شهرستان است، گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به‌عنوان مسئول سامان‌دهی پسماندهای شهری و روستایی باید با دریافت مشاوره از متخصصان محیط‌زیست با روش‌های درست و اصولی آن را مدیریت کنند و شهرداری فوق موظف است نسبت به بهسازی و مدیریت مکان دفن پسماند اقدام کند.
 

شناسه خبر 76130