شناسه خبر:76146
1402/8/30 13:15:20

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان گفت: تا به امروز هیچ پرداختی از محل فروش حامل‌های انرژی به شهرداری‌ همدان نداشته‌ایم؛ درحالی که در بودجه ٨٠ میلیارد تومان با هدف درآمد پایدار شهرداری از این ردیف پیش‌بینی داشتیم.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، اکبر کاوسی‌امید در نطق پیش از دستور صحن شورا با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار به رهروان صبر و استقامت، اظهار کرد: یکی از آینده‌گویی‌های این بانوی بزرگ در سخنرانی بزم یزید، آن بود که یزیدیان نمی‌توانند یاد و مسیر اهل بیت (ع) را از بین ببرند.

وی با بیان اینکه آینده‌گویی مذکور اکنون در سراسر دنیا محقق شده است، گفت: ادامه مسیر اهل بیت (ع)، مسیر بسیار روشنی برای آزادی‌خواهان جهان است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: درخواست تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر طرح جامع ترافیک را از استاندار داریم.

کاوسی‌امید با بیان اینکه از حدود دو سال پیش بارها به شهرداری درخصوص اصلاح فرآیند انعقاد قراردادها تذکراتی داده‌ایم، افزود: خواستار اصلاح فرآیندها به‌گونه‌ای بودیم که وقت مردم در شهرداری تلف نشود که تا به امروز اتفاقی در این خصوص رخ نداده است.

وی با تأکید بر اینکه به‌دلیل عدم اصلاح فرآیندها بخشی از فعالان حوزه ساخت‌وساز و مسکن از همدان رفته‌اند، تصریح کرد: قرار بر ایجاد یک میز جدا برای رسیدگی به موضوعات این فعالان به‌منظور تسریع امور آن‌ها در شهرداری بود که این مهم نیز انجام نشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: مجلس شورای اسلامی بودجه ١4٠٢ را به‌گونه‌ای تدوین کرده است که دارای گپ و خلأ بوده و با درنظر گرفتن این امر باید بودجه ١4٠٢ به‌منظور جلوگیری از هرگونه برداشت و اجرای درست آن، شفاف و فاقد خلأ باشد.

کاوسی‌امید با اشاره به بند سوم تبصره ١4 قانون بودجه ١4٠٢، خاطرنشان کرد: براساس این قانون عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از فروش حامل‌های انرژی، پس از وصول ظرف مدت یک ماه به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می‌شود.

وی یادآور شد: مقرر شده است با تصویب شورای برنامه‌ریزی استان به شهرداری‌‌ها و دهیاری‌ها پرداخت و ٢5 درصد آن صرف نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری و تأمین ماشین‌آلات دهیاری‌های کشور با اولویت مناطق محروم شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: تا به امروز هیچ پرداختی در این حوزه رخ نداده است، درحالی که در بودجه ٨٠ میلیارد تومان با هدف درآمد پایدار شهرداری از این ردیف پیش‌بینی داشتیم.

کاوسی‌امید با تأکید بر اینکه عدم پرداخت عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از فروش حامل‌های انرژی مشکلاتی را به دنبال دارد، گفت: عدم تخصیص ٢5 درصد به‌منظور نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، خود موجب بروز مسائل و مشکلات بسیاری در مباحث ترافیکی سطح شهر شده است.

وی با بیان اینکه مابقی مبلغ عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل فروش حامل‌های انرژی صرف مسائل جاری به‌ویژه پرداخت حقوق‌ها می‌شود، ابراز کرد: عدم تخصیص در این بخش نیز مشکلاتی را به دنبال داشته و موجب شده است که شهرداری به‌منظور تأمین هزینه‌های جاری به سمت شهر‌فروشی و فروش ملک حرکت کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: عدد پیش‌بینی‌شده در بودجه شهرداری با روند کنونی قابل تحقق نیست و شهرداری مجبور است برای پُر کردن این خلأ، به سمت ملک‌فروشی برود.

کاوسی‌امید خواستار تدبیری به‌منظور حل این مشکل شد و افزود: رئیس مجلس، رئیس‌جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور، کمیسیون تلفیق، کمیسیون عمران و کمیسیون بودجه مجلس نیز باید به این موضوع ورود جدی داشته و فکری برای این مشکل کنند.

وی تصریح کرد: به‌منظور پیگیری این مهم نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور ارسال خواهیم کرد.

 

شناسه خبر 76146