شناسه خبر:76165
1402/9/1 09:28:46

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان با بیان اینکه بیش از 5000 هنرمند کلاش‌باف در این شهرستان فعالیت دارند، گفت: امروزه این هنر صنعت با پیشینه تاریخی کهنی که دارد به یکی از نمادهای فرهنگی، هنری و قومیتی این شهرستان تبدیل شده است.

منصور مهرزاد از افتتاح فاز نخست ساختمان اداری میراث‌‎فرهنگی در شهرستان مریوان خبر داد.

وی در این‌ باره عنوان کرد: فاز نخست ساختمان اداری میراث‌فرهنگی مریوان در زمینی به وسعت 300 مترمربع و زیربنای 100 مترمربع با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال احداث شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: این ساختمان در دو فاز شامل نمایشگاه و کارگاه‌های صنایع‌دستی، دبیرخانه شهر جهانی کلاش و بخش‎‌های اداری احداث می‌شود.

مهرزاد افزود: ثبت مریوان به‌عنوان شهر جهانی کلاش در شهریورماه سال ١٣٩٦، اقدامی ارزشمند بود که توانست موجب معرفی بیشتر، ماندگاری و حمایت از هنرمندان این رشته شود.

وی با بیان اینکه بیش از پنج هزار هنرمند کلاش‌باف در این شهرستان فعالیت دارند، عنوان کرد: امروزه این هنر صنعت با پیشینه تاریخی کهنی که دارد به یکی از نمادهای فرهنگی، هنری و قومیتی این شهرستان تبدیل شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: امیدواریم بتوانیم با حمایت از هنرمندان و صنعتگران، رفع موانع و مشکلات موجود و تأمین مواد اولیه در این بخش اقدامات مثبتی انجام دهیم.

شناسه خبر 76165