شناسه خبر:76182
1402/9/1 11:18:17

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش همدان از فعالیت دو هزار و 800 کتابخانه در مدارس استان خبر داد.

مجتبی قمری پیش از ظهر روز گذشته در جمع خبرنگاران در مورد فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی اظهار کرد: با انتخاب کتاب مورد علاقه برای کودکان به‌تدریج کتاب‌خوانی برای آن‌ها شیرین و خوشایند می‌شود و به این رویه عادت می‌کنند.

 

وی افزود: تقویت روابط کودک با پدر و مادر، افزایش اعتماد به نفس کودک و علاقه‌مندی بیشتر به علم و دانش، ازجمله مهم‌ترین فواید کتاب‌خوانی برای کودکان است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش همدان با اشاره به اقدامات آموزشی و پرورشی در ترویج فرهنگ مطالعه، گفت: ضرورت این توجه از آنجا است که گروه‌ای که از ادبیات کودک و نوجوان بهره می‌برند، دانش‌آموزان هستند.

 

وی ادامه داد: کتابخانه درسی و کلاسی با هدف ارتقای سطح علمی، فرهنگی و تربیتی دانش‌آموزان‌، آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با کتاب، ایجاد انگیزه، توسعه و ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در مدارس، ایجاد روحیه عادت به کتاب‌خوانی، استفاده از روش دیداری برای آشنایی، تشویق و ایجاد بستر مناسب برای حضور دانش‌آموزان، ایجاد شده است.

 

قمری تعداد کتابخانه‌های مدارس استان را دو هزار و 800 کتابخانه عنوان کرد و افزود: از این تعداد 800 کتابخانه مستقل هستند.

 

وی برگزاری 89 نمایشگاه کتاب در سال 1402-1401 را از برنامه‌های ترویج فرهنگ مطالعه بین دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: نواختن زنگ‌ کتاب و کتاب‌خوانی در مدارس، غبارروبی از کتابخانه‌ها، به‌روزرسانی کتابخانه‌های مدارس، اهدای کتاب به دانش‌آموزان و رونمایی از رمان دانش‌آموز پایه دوازدهم، از دیگر برنامه‌های هفته کتاب است.

شناسه خبر 76182