شناسه خبر:76235
1402/9/2 10:49:38

سرپرست آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از راه‌اندازی آزمایشگاه بررسی محصولات کشاورزی ازلحاظ تراریخته در همدان خبر داد.

زهره فصیحی اظهار کرد: معاونت غذا و داروی همدان تنها سازمان نظارتی دولتی در سطح استان است که بر سلامت مواد غذایی فرآوری‌شده در کارخانه‌ها، مواد دارویی و نیز مکمل‌ها نظارت دارد.

وی با اشاره به اینکه تمام تست‌های لازم نظیر شیمیایی و میکروبی در آزمایشگاه معاونت غذا و داروی همدان انجام می‌شود، گفت: این آزمایشگاه از چند بخش پذیرش، شیمی، سم‌شناسی، آرایشی بهداشتی و میکروبی تشکیل شده است.

سرپرست آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از راه‌اندازی آزمایشگاه محصولات تراریخته در همدان خبر داد و ابراز کرد: اخیراً بخش تراریخته این آزمایشگاه ایجاد شده که در فضای خارج از این معاونت است.

وی با تأکید بر اینکه آزمایشگاه تجهیزات لازم را دارد و درحال حاضر به دنبال اقدامات اداری راه‌اندازی آن هستیم، افزود: در این آزمایشگاه کارشناس مربوطه نیز به کار خواهیم گرفت و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

فصیحی بیان کرد: با راه‌اندازی این بخش از آزمایشگاه قرار است مجوز بررسی چهار محصول سویا، برنج، کلزا و ذرت را به همدان بدهند تا ازلحاظ تراریختگی بررسی شوند.

وی با بیان اینکه معاونت‌های غذا و دارویی قطب سه کشور دارای آزمایشگاهی شبیه آزمایشگاه معاونت غذا و دارو هستند اما همدان تجهیزات کامل‌تری دارد، عنوان کرد: دستگاه سم‌شناسی همدان هایتک بوده و با هزینه‌ بالا (تقریباً 20 میلیارد تومان) تهیه شده است‌.

سرپرست آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان گفت: برخی از استان‌های اطراف دارای چنین تجهیزاتی نیستند یا دستگا‌ه‌های آن‌ها هنوز راه‌اندازی نشده که به همین دلیل نمونه‌های محصولات کشاورزیشان برای ما ارسال می‌شود.

 

شناسه خبر 76235