شناسه خبر:76264
1402/9/2 11:20:54

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام با بیان اینکه بازسازی مسیل‌ها و سیلبندهای شهر ایلام در سی سه سال مصوب شده است، گفت: اعتبار این طرح از به‌صورت مشارکتی از طریق وزارت نیرو و مدیریت و برنامه‌ریزی تأمین می‌شود.

حسن بهرام‌نیا روز چهارشنبه در همایش شهرداران این استان، اظهار کرد: ستاد بحران و ادارات و مربوطه از دو ماه پیش برای پیشگیری از حوادث ناشی از بارندگی‌ها در سطح استان بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، عملیات اجرایی را به‌منظور کاهش مخاطرات آغاز کردند.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها و ماشین‌آلات را بسیج و برای باز کردن مسیل‌ها و آبراهه‌ها اقدام کردند، گفت: همه این هم‌افزایی موجب شد که با وجود بارش 42 میلیمتر باران، در عرض سه ساعت، از حوادث ناشی از این بارندگی‌ها جلوگیری شود.

استاندار ایلام گفت: این اقدامات موجب شد که تلفات جانی در جریان بارندگی‌های اخیر نداشته باشیم، تلفات مالی هم بسیار اندک بوده است و در برخی حوادث نیروهای امدادی در کمترین زمان ممکن به مردم خدمات رسانی کردند.

بهرام‌نیا با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های استان ایلام در گذشته، بدون مطالعه انجام شده است، گفت: مسیل‌ها و سیلبند‌ها باید بر اساس افق بالاترین میزان بارندگی ایجاد و احداث می‌شد.

وی ابراز کرد: در دیدار دو ماه پیش با دکتر مخبر، معاون اول رئیس جمهور، یکی از مصوبات توجه به زیرساخت‌های هدایت آب‌های روان ناشی از بارندگی‌ها در سطح شهر ایلام بود.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: در این نشست مقرر شد به‌صورت 50 درصد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و 50 درصد از طریق وزارت نیرو، اعتبار بازسازی و نوسازی مسیل‌های ایلام‌ در طی سه سال تأمین و در دستور کار قرار گیرد.

بهرام‌نیا در ادامه با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی خدمات انجام‌شده در سطح شهرهای استان توسط شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: شهرداران از طریق رسانه‌های استان، خدمات و طرح‌های که در سطح انجام می‌شود را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

وی در ادامه به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری در اسفندماه سال جاری، ابراز کرد: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و شهرداران، در انتخابات ضمن رعایت اصل بی‌طرفی و قانونمداری، زمینه حضور باشکوه مردم را در پای صندوق‌های رأی را فراهم کنند.

استاندار ایلام گفت: انقلاب به پشتوانه تفکر بسیج در مقابل همه توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرده و این نهاد مقدس به‌عنوان بازویی برای ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

بهرام‌نیا با تأکید بر اینکه امروز بسیج نیاز کشور را تشخیص می‌دهد و در راستای پیشرفت‌های علمی گام‌های بزرگی برداشته شده، گفت: بسیج هر کجایی که اسلام، قرآن و نظام مقدس ارزشی اسلامی نیاز به حضور داشته باشد در آن میدان حضور پیدا می‌کند.

وی افزود: شهرداران با این رویکرد و این تفکر به وظیفه‌ای که توسط مردم به آنان واگذار شده با بهره‌گیری از تجربیات علمی، فنی و کارشناسی و رعایت اصل مردم‌داری، در این امر و رسالت خطیر نقش‌آفرین باشند.

وی خاطرنشان کرد: شهردار بسیجی، مردمی و قانونی آن شهرداری است که برنامه داشته باشد، روزمرگی نداشته باشد و برنامه متناسب با اعتبارات برای ارایه خدمات بیشتر به مردم و زیباسازی چهره شهر داشته باشد.

شناسه خبر 76264