شناسه خبر:76299
1402/9/4 12:25:45

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرعامل کارخانه هپکو اراک از آغاز تحویل 48 دستگاه ماشین‌آلات معدنی به مشتریان و شکسته شدن رکورد تحویل ماشین آلات معدنی در کشور به همت کارگران و متخصصان این شرکت خبر داد.

همزمان با برپایی نمایشگاه صنعت در استان مرکزی 48 دستگاه ماشین‌آلات معدنی به همت شرکت هپکو تحویل مشتریان شد.

مدیرعامل کارخانه هپکو اراک در مراسم اهدای این ماشین آلات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: شرکت هپکو به منظور تسهیل در خرید ماشین آلات معدنی از تولیدات داخل کشور قراردادی تامین 600 دستگاه ماشین آلات معدنی با صندوق بیمه معادن زیر نظر معاونت معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان منعقد کرده است که از این تعداد با توجه به واریز 20 درصد، 48 دستگاه تحویل شده و از 80 درصد اقساطی نیز اولین پک 11 دستگاهی آماده و تحویل معادن شد.

علیرضا کاظمی با بیان اینکه تحویل این حجم از لودر و بلودوزر معدنی و سنگین در یک روز در کشور سابقه نداشته است، افزود: به همت شرکت کارگران و متخصصان و مهندسان زحمتکش هپکو برای نخسیتن بار در کشور رکود تحویل دستگاه معدنی در کشور شکسته شد، که این ثابت می‌کند هپکو می‌تواند و قادر است تولید با کیفیت داشته باشد.

وی با اشاره به حمایت معادن خصوصی از هپکو بیان کرد: معدنی که این محصولات را از هپکو خریداری کرده، معدنی است که سه سال گذشته از هپکو تراک معدنی خریداری کرده و به دلیل کیفیت بالا هم به معادن دیگر توصیه می‌کند و هم سومین پکی است که از هپکو خریداری کرده و اعلام کرده که تمامی محصولات مورد نیاز را به خاطر کیفیت بالا و خدمات پس از فروش از برند هپکو خریداری خواهد کرد.

مدیرعامل کارخانه هپکو گفت: دو محصول بیل سنگین 800 و 1200 تنی مورد نیاز این معدن نیز هم اکنون در شرکت هپکو مشغول تولید است.

کاظمی تاکید کرد: دولت در این حماسه به تعهد خود در تامین بودجه زیرنظر وزارت صمت و اقساطی کردن ماشین آلات زیرنظر صندوق بیمه عمل کرد، اما هنوز ضعف‌هایی وجود دارد، تسهیلات دیر تامین می‌شود، اما زحماتی که وزارت صمت و صندوق بیمه معدن کشیدند، امروز در هپکو به ثمر نشست.

وی اظهار کرد: از مجموع 48 دستگاه که تسهیلات 20 درصد آن واریز شده 11 دستگاه امروز تحویل می‌شود و مابقی ظرف سه ماه آینده و ابتدای سال آینده تحویل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت هپکو تصریح کرد: چنانچه امور اداری و مالی 552 دستگاه دیگر از سوی صندوق بیمه معادن انجام شود، هپکو تولیدات خود را در اسرع وقت انجام و به مشتریان تحویل می‌دهد.

به گزارش فارس همزمان با برپایی نمایشگاه صنعت استان مرکزی در اراک، یکی از بزرگ‌ترین کاروان‌های تحویل همزمان 11 دستگاه ماشین‌آلات سنگین معدنی شامل لودر، بولدوزر و بیل زنجیری به سمت معادن کرمان در حرکت است و 37 دستگاه دیگر نیز تا سه ماه آینده به مشتریان در نقاط مختلف کشور تحویل می‌شود.

 

شناسه خبر 76299