شناسه خبر:76317
1402/9/4 12:56:22

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: بسیاری از علمای کردستان نه تنها با فتنه همراهی نکردند بلکه مدافع انقلاب اسلامی بودند و لطماتی را هم متحمل شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی روز پنجشنبه در همایش تکریم علما و روحانیون عرصه جهاد تبیین در سنندج اظهار کرد: وظیفه شناسی در قبال اتفاقات کشوری و جهانی از شاخص‌های یک روحانی مسلمان انقلابی است.

وی افزود: روحانیون و طلاب ضمن توجه به آسیب‌های اجتماعی و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، باید از ارزش‌ها دفاع کند که کار اصلی یک طلبه به شمار می‌رود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در کردستان با بیان اینکه بی‌تفاوتی و بی انگیزگی آفت طلبگی است تاکید کرد: علم، اخلاق و حفظ ارزش‌های نظام اسلامی سه ویژگی یک روحانی تراز انقلاب است.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی افزود: تربیت نیروی انقلابی از وظایف روحانیت است تا آینده حوزه‌های علمیه به واسطه حضور این طلاب، تضمین شود.

وی جذب و علاقمند کردن طلاب و ارائه مطالب نفیس به آنان را از راهکارهای اشاعه آموزه‌های دینی برشمرد و گفت: تا پایان سال 1403 حوزه‌های نیمه تمام اهل سنت در مریوان، بانه و سقز تکمیل و احداث حوزه کامیاران به پایان می‌رسد که برخی از این طرح ها، حدود یک دهه از عمر آن می‌گذرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: در بخش حوزه‌های اهل تشیع نیز حوزه‌های قروه، کامیاران و بیجار هم تحولاتی خواهد داشت.

وی از ماموستایان و اساتید حوزه خواست برای پویایی تلاش بیشتری کنند و گفت: تهدیب نفس، خودسازی و اخلاص لازمه طلبگی است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: حمایت علما و روحانیون کردستان از نظام باعث شد تا به برکت حماسه جمعی همه مردم، دشمنی که فکر می‌کرد فرصت جولان دوباره خواهد یافت، ناامید شود.

سردار امان‌الله گشتاسبی اظهار کرد: به رغم تمامی تلاش مذبوحانه رسانه‌‌های دشمن، علمای کردستان حمایت قاطع خود را از انقلاب اسلامی در عرصه میدان با گامهای استوار نشان دادند.

وی افزود: علمای دینی به عنوان بسیجیان ایثارگری هستند که با وجود همه هجمه‌ها در خط مقدم مبارزه با استکبار جهانی قرار دارند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان یادآور شد: هوشمندی و هوشیاری علما، راهگشای برهه‌های تاریخ ساز در کشور بوده و خواهد بود.

سربازان تمام عیار انقلاب و قدس شریف

امام جمعه دیواندره نیز در این همایش اظهار کرد: اگر خدمات همه مسوولان به اندازه خدمات سپاه و اطلاعات بود هیچ دری به روی مردم و ماموستایان بسته نمی‌ماند.

ماموستا جلال مرادی افزود: در کنار مردم در خدمت مردم و برای مردم بودن از ویژگیهای سپاه است.

وی به سابقه تاریخی دشمنی یهود غاصب با مسلمانان اشاره کرد و افزود: امروز اسراییل، جنایات خود را با شایعه‌افکنی سرپوش می‌گذارد ولی جهان بیدار شده است و این شایعات دیگر تاثیری ندارد.

امام جمعه دیواندره تاکید کرد: به عنوان سرباز مکتب امام شافعی و رهبر معظم انقلاب، ماموستایان کردستان، سربازان تمام عیار دفاع از آرمانهای انقلاب و قدس شریف هستیم.

روحانیون پرچمدار جهاد تبیین

رییس حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان هم که در این نشست حاضر بود به کارکردهای بسیج در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: بعد از پیام امام خمینی (ره) در 2 آذر، تمامی اقشار با حفظ وظیفه ذاتی، کار خود را شروع کردند.

حجت‌الاسلام طاها توکلی افزود: بسیج، قبل از تجاوز رژیم بعث در همه کشور به ویژه در کردستان در تقابل با تجزیه طلبان پیشقراول بود.

وی ادامه داد: وجود و حضور نیروی مردمی بسیج همواره بازدارنده بود و در هشت سال دفاع مقدس، موازنه قدرت با پشتیبانی ملت بزرگ ایران تغییر یافت.

رییس حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان یادآور شد: ماموریت و کارکردهای بسیج متناسب با چالش‌ها و فرصتها بعد از جنگ در حوزه‌های سازندگی، معرفتی و بصیرتی و تعمیق مبانی گفتمان انقلاب خود را نشان داد.

حجت‌الاسلام توکلی افزود: علما در تبیین اهداف انقلاب اسلامی در جهاد تبیین برای نسل نو، نقشی ماندگار و اثرگذار دارند.

وی گفت: در جنگ شناختی دشمن، دستور جهاد تبیین از سوی رهبر انقلاب صادر شد که روحانیون پرچمدار آن شدند و با موفقیت از این توطئه پیچیده دشمن عبور کردیم.

 

 

شناسه خبر 76317