شناسه خبر:76323
1402/9/4 13:07:44

سپهرغرب-گروه اندیشه:سخنران حرم بانوی کرامت با تأکید بر این که در کمک به نیازمند باید از آبرو، شخصیت و حیثیتش صیانت کنیم، گفت: اگر کسی بدون عرض حاجت نیازمندی از او دستگیری کند، خداوند متعال هم به مال و هم به نسل او برکت خواهد داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین مؤمنی با بیان این که در آیات و روایات کلمات و اصولی وجود دارد که اگر انسان به آنها توجه کند رافع و دافع ابتلائات حیات و زندگی ما خواهد بود، اظهار کرد: اگر این بیانات قرآن و روایات را در زندگی جاری سازیم و بدان عمل کنیم یقیناً این امور از زندگی برداشته خواهد شد.

وی ضمن اشاره به فرازهایی از حدیث ثقلین «مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا أبَداً» قرآن و عترت را دو امانت الهی نبوت به بشریت برای رهایی از گمراهی و ضلالت دانست و ادامه داد: اگر توجه به این دو امانت داشته باشیم، حیات و زندگی ما آباد و به کمال و سعادت نائل خواهیم شد.

مؤمنی در بخش دیگری از سخنان خود به روایاتی از باب وُجُوبِ إِصْلاَحِ اَلنَّفْسِ عِنْدَ مَیْلِهَا إِلَی اَلشَّرِّ کتاب وسائل‌الشیعه اشاره نمود و افزود: زمانی که انسان میل به بدی پیدا می‌کند، اگر شیطان بتواند روزنه‌ای یابد، ما را از بندگی خدا فاصله خواهد داد؛ فاصله‌گرفتن از بندگی خدا همان و عروض این آسیب‌هایی که الان می‌بینیم جامعه بدان مبتلاست نیز همان لحظه شکل خواهد گرفت.

وی با بیان این که گاهی وقت‌ها انسان در دورهمی‌ها از خیرخواهی بیرون رفته، یک کلمه‌اش باب تهمت و غیبت را می‌گشاید، ابراز کرد: مولی‌الموحدین علی(ع) می‌فرماید: «مَن کانَت هِمَّتُهُ آخِرَتَهُ، کَفاهُ اللّه ُ هَمَّهُ مِنَ الدُّنیا»، کلید همه امورات عالم هستی از آن ذات اقدس الهی است و کسی که همّتش آخرتش باشد، خداوند هم‌وغم دنیای او را برطرف می‌سازد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که توکل به خداوند، «مِنْ حَیْثُ لَا یَحْتَسِبُ» رزق را به انسان می‌رساند، اظهار کرد: اگر کسی بدون عرض حاجت نیازمندی از او دستگیری کند، خداوند متعال هم به مال و هم به نسل او برکت خواهد داد.

وی با تأکید بر این که در کمک به نیازمند باید از آبرو، شخصیت و حیثیتش صیانت نماییم، یادآور شد: «مَنْ اَصْلَحَ سَریرَتَهُ اَصْلَحَ اللّه عَلانیَتَهُ»، پیامبر اعظم(ص) می‌فرماید: هر کس باطن خود را اصلاح نماید، خداوند ظاهر او را اصلاح می‌کند.

مؤمنی ضمن تأکید بر این که نگاه به نامحرم نورانیت چهره انسان را کم‌فروغ و نماز اول وقت نورانیت چهره را فروزان می‌سازد، گفت: با توجه به روایت نبوی «مَن أصلَحَ فیما بَینَهُ و بَینَ اللّه ِ أصلَحَ اللّه ُ فیما بَینَهُ و بَینَ الناسِ» هر که میان خود و خدا را اصلاح کند، خداوند میان او و مردم را اصلاح خواهد نمود؛ هرکسی در صدد کسب رضایت الهی باشد، هم خدا و هم مردم از او راضی خواهند بود. کسب رضایت الهی در گرو جلب رضایت امام‌زمان(عج) است و تا امام‌زمان(عج) از ما راضی نباشد خدا از ما راضی نخواهد شد.

 

شناسه خبر 76323