شناسه خبر:76385
1402/9/6 11:46:48

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه معتقد است، همه بیش از شش هزار میلیارد تومان تسهیلات مصوب سفر رئیس جمهور برای بخش تولید و تجارت استان تا پایان سال تعیین تکلیف خواهد شد.

محسن دارابی در نشست هم‌اندیشی فعالین اقتصادی کرمانشاه با عبدالرضا مصری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی که برگزار شد، از جریان مناسب تزریق نقدینگی به بخش تولید و تجارت استان یاد کرد و گفت: سهم بخش تولید و تجارت از تسهیلات سفر رئیس جمهور به استان بالغ بر شش هزار میلیارد تومان بوده که تا کنون 4200 میلیارد تومان آن تعیین تکلیف و سه هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است

وی ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌های صورت گرفته، تمام 6هزار میلیارد تومان تسهیلات سفر رئیس جمهور تا پایان امسال تعیین تکلیف شود.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه با اشاره به تسریع در تعیین تکلیف این تسهیلات، اظهار کرد: سال گذشته در چنین ایامی تنها 50 میلیارد تومان از این تسهیلات تعیین تکلیف شده بود.

به گفته دارابی، این تسهیلات در اختیار طرح‌های بزرگ و مهم استان از جمله پتروشیمی به مبلغ هزار میلیارد تومان، چیا سرام به ملبغ 500 میلیارد تومان، آکو زاگرس به مبلغ 500 میلیارد تومان و... قرار گرفته است.

وی معتقد است، نهایی شدن این تسهیلات تحول زیادی در حوزه تولید و تجارت استان کرمانشاه ایجاد خواهد کرد و شاهد رونق جریان سرمایه‌گذاری در استان با تزریق این نقدینگی‌ها خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، حیدر کدیور رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه نیز با بیان اینکه اتاق بازرگانی کرمانشاه در دوره جدید بنا دارد از ظرفیت سازنده نمایندگان مجلس بیش از پیش استفاده کند، گفت: امروز بروکراسی اداری و تعدد قوانین یکی از چالش‌های جدی پیش روی بخش تولید و تجارت کشور است و مجلس شورای اسلامی می‌تواند با حذف و اصلاح قوانین بازدارنده و دست و پاگیر، شرایط پیش روی فضای کسب و کار را تسهیل کند.

وی اظهار کرد: برگزاری نشست‌های اینچنینی فرصتی برای تعامل مثبت با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است تا بتوانیم با انعکاس نواقص و ارائه پیشنهادات سازنده به آنها، بیش از پیش زمینه توسعه استان را در سایه تعامل مجلس و بخش خصوصی فراهم کنیم.

ناصر مرادی نائب رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه نیز از نگرانی جدی پیش روی فعالین اقتصادی برای برگشت ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی یاد کرد و گفت: تقاضا داریم برخی محصولات از جمله نخود، پیاز، سیب زمینی و... که کرمانشاه در تولید آنها سرآمد است، از بازگشت ارز حاصل از صادرات معاف شود.

وی همچنین از احتمال افزایش فشارهای مالیاتی بر بخش تولید و تجارت کشور در بودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه ابراز نگرانی کرد.

 

 

شناسه خبر 76385