شناسه خبر:76403
1402/9/6 12:12:20

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: در سطح استان همدان چهار شهرستان فاقد پزشک قانونی هستند که در این رابطه فعلاً مشکل پزشک دو شهرستان رزن و تویسرکان به‌زودی حل خواهد شد.

محمد مالمیر یکشنبه پنجم آذرماه در جلسه پیگیری راه‌اندازی پزشکی قانونی دائم شهرستان رزن با اشاره به اینکه به مرور زمان مشکل پزشک قانونی سایر شهرستان‌های استان را نیز حل خواهیم کرد، افزود: کمبود پزشک در پزشکی قانونی یکی از مشکلات کشوری بوده و به تبع آن در سطح استان همدان نیز این مشکل وجود دارد.

وی ابراز کرد: فعلاً به‌صورت پاره‌وقت از خدمات یکی از پزشکان برای بحث پزشک قانونی شهرستان رزن بهره خواهیم برد؛ ضمن اینکه رزن و کبودراهنگ از شهرستان‌های آرام سطح استان همدان بوده و خوشبختانه مشکل چندانی در آن‌ها نداریم و به نسبت سایر شهرستان‌ها چون نهاوند و اسدآباد، مشکل کمتر است.

مالمیر تصریح کرد: فعلاً دو پزشک تعهدی به‌منظور حضور در پزشکی قانونی شهرستان‌های رزن و کبودراهنگ جذب شده که این پزشکان درحال حاضر سال دوم پزشکی هستند و چهار یا پنج سال تحصیلات آن‌ها طول خواهد کشید و طی این مدت می‌توانند به‌صورت پاره‌وقت ارائه خدمات داشته باشند و بعد از پنج سال دارای خدمات تمام‌وقت خواهند بود و لازم است در این رابطه طی این چهار یا پنج سال مرکز بهداشت شهرستان کمک لازم را برای حل مشکلات مردم با همکاری پزشک قانونی داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به بحث مکان پزشک قانونی شهرستان رزن، اذعان کرد: برای راه‌اندازی پزشکی قانونی رزن لازم است یکی از ساختمان‌های دولتی به‌صورت امانی در اختیار پزشک قانونی شهرستان قرار گیرد.

رئیس دادگستری شهرستان رزن هم اظهار کرد: شهرستان رزن از سال 82 تا اوایل مهرماه سال‌ جاری دارای پزشک قانونی بوده که با جابه‌جایی مسئول سابق آن از مهرماه سال‌ جاری تاکنون این شهرستان پزشک قانونی ندارد و مردم به‌ناچار به مرکز استان تردد دارند.

وحید آرمان با بیان اینکه بحث پزشک قانونی یکی از مطالبات مردم شهرستان بوده که لازم است این مطالبه مردمی هرچه سریع‌تر با تشریک مساعی مرتفع شود، خاطرنشان کرد: معضل پزشک قانونی تنها ویژه رزن نبوده و در سطح استان چند شهرستان دیگر نیز درگیر این موضوع و مشکل هستند که با پیگیری لازم به دنبال آن هستیم مشکل پزشک قانونی شهرستان حل شود.

فرماندار شهرستان رزن هم با بیان اینکه رزن دارای مردمی آرام، خونگرم و مهربان است، گفت: به‌هرحال وجود پزشک قانونی برای هر شهرستان ازجمله رزن یک نیاز و مطالبه مهم بوده و درحال حاضر شهرستان رزن در این رابطه دارای خلأ است.

علی‌اصغر غفاری‌آثار افزود: هرجا نیاز برای کمک به پزشک قانونی باشد، آمادگی حمایت لازم را خواهیم داشت؛ چراکه باید پاسخگو و پیگیر مطالبات به‌حق مردم شهرستان باشیم. ضمن اینکه تردد مردم برای دریافت خدمات پزشکی قانونی به مرکز استان موجب اتلاف وقت، خطرات راه و طولانی بودن بُعد مسافت خواهد بود.

پس از 40 سال با پیگیری رئیس دادگستری شهرستان رزن و حمایت ویژه فرماندار رزن، شهرستان رزن صاحب پزشکی قانونی می‌شود که در این رابطه تأمین ساختمان به‌زودی انجام و از کارکنان بومی برای پزشکی قانونی شهرستان معارفه خواهد شد.

شناسه خبر 76403