شناسه خبر:76426
1402/9/6 12:47:19

استاندار ایلام با بیان اینکه مدیران اجرایی زمینه حضور سرمایه‌گذاران را در ایلام فراهم کنند، گفت: ایجاد بازارچه‌های محلی در سطح 12 شهرستان استان پیگیری شود.

حسن بهرام‌نیا روز یکشنبه در نشست کارگروه سرمایه‌گذاری و اشتغال استان، با تأکید بر لزوم جمع‌آوری و انتقال صنوف آلاینده از سطح شهر ایلام، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در استان دنبال می‌شود جمع‌آوری صنوف آلاینده به‌ویژه صنوف دارای آلودگی‌های صوتی است که باید هر چه زودتر این اقدام در راستای انتقال این صنوف از شهر به شهرک‌ صنفی انجام شود.

وی تصریح کرد: در خصوص بحث جمع‌آوری صنوف آلاینده دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید تا جلسه بعدی و ظرف یک ماه آتی، نتایج اقدامات انجام شده خود را ازجمله در زمینه احداث زیرگذر، مسیرهای ورود و خروج شهرک صنفی و زیرساخت‌های مورد نیاز ازجمله برق گزارش کنند.

استاندار ایلام با بیان اینکه سیما و منظر شهری برای مهمانان، گردشگران و افراد متردد از شهر بسیار مهم است، ابراز کرد: این موضوع، یکی از اولویت‌های استان به‌شمار می‌رود که دستگاه‌های اجرایی و مرتبط باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

بهرام‌نیا در ادامه با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال صرفاً به تسهیلات بانکی و منابع تبصره 18 اکتفا نشود، ابراز کرد: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید زمینه اشتغال را فراهم کنند چرا که اشتغال جزو الزامات دستگاه‌های اجرایی در استان است.

وی با تأکید بر راه‌اندازی بازارچه‌های محلی در سطح شهرهای استان، یادآور شد: راه‌اندازی بازارچه‌های محلی در هر شهرستان و هر بخش موضوعی مهم است که زمینه عرضه تولیدات و محصولات بومی در این بازارچه‌ها فراهم شود و دستگاه‌های اجرایی حتما باید در این زمینه پای کار باشند.

استاندار ایلام با اشاره به ضرورت جذب سرمایه‌گذار در استان، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت‌های مختلف در استان برای حضور سرمایه‌گذاران استفاده کنند.

بهرام‌نیا با بیان اینکه هر جایی که کار به مردم و بخش خصوصی واگذار شده توفیقات بیشتری حاصل شده است، یادآور شد: برون سپاری مأموریت‌های دستگاه‌های اجرایی نیز در قانون مورد تأکید قرار گرفته که می‌تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال داشته باشد.

وی با اشاره به نقش شهرداری‌ها برای اشتغال‌زایی و درآمدزایی با استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرها ازجمله گردشگری، ابراز کرد: در شهرهای استان ظرفیت‌هایی خوبی در حوزه‌های مختلف در راستای ایجاد اشتغال با کمک شهرداری‌ها می‌تواند فراهم شود.

این نشست با حضور علی‌اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات شهید رجایی استانداری برگزار شد.

 

شناسه خبر 76426