شناسه خبر:76458
1402/9/7 12:11:38
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام خبر داد:

فعالیت 6 تصفیه‌خانه فاضلاب در استان ایلام

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: در حال حاضر 6 تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای ایلام، ایوان، دهلران، دره‌شهر، سرابله و مهران به صورت فعال وجود دارد و اجرای شبکه فاضلاب روستاهای «ارمو» و «شباب» نیز در حال اجرا است.

پرویز ناصری اظهار کرد: 6 تصفیه‌خانه فاضلاب در استان در مدار بهره‌برداری قرار دارد و با اتمام اجرای شبکه فاضلاب آبدانان این عدد به هفت تصفیه خانه فاضلاب افزایش می‌یابد.

وی گفت: در حال حاضر 6 تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای ایلام، ایوان، دهلران، دره‌شهر، سرابله و مهران به‌صورت فعال وجود دارد و اجرای شبکه فاضلاب روستاهای «ارمو» و «شباب» نیز در حال اجرا است.

مدیرعامل آبفای استان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فاضلاب شهر آبدانان با اعتبار 245 میلیارد تومان، تصریح کرد: این طرح یکی از طرح‌های بزرگ و ثمره بخش شهرستان است که شامل 72 کیلومتر شبکه جمع‌آوری، چهار کیلومتر خط انتقال و یک تصفیه‌خانه فاضلاب با فرآیند انوکسیک است.

ناصری با بیان اینکه کار مطالعات تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرستان‌های ملکشاهی و چوار نیز به پایان رسیده و در صورت تأمین اعتبار، عملیات اجرایی آن‌ها در آینده نزدیک آغاز خواهد شد، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری 1812 انشعاب جدید فاضلاب در استان واگذار شد و مجموع مشترکان استان در این بخش به108هزار فقره افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب کاملاً مطابق با استانداردهای زیست محیطی انجام می‌شود، گفت: توسط سازمان‌های نظارتی، کیفیت پساب تولیدی به‌صورت دقیق و مستمر کنترل می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت توسعه سیستم فاضلاب در ارتقای سلامت عمومی و صیانت از منابع ارزشمند روان‌آب‌ها و سفره‌های زیرزمینی، گفت: با وجود هزینه‌های بالای، اجرای شبکه‌های جمع‌آوری و انتقال فاضلاب، پروژه‌های فاضلاب در بخش‌های مختلف فعال بوده و با وجود نارسایی در بخش‌های اعتباری که امری معمول است، بخش خصوصی اجازه تعطیلی عملیات کاری پروژه‌ها را نداشته است.

 

شناسه خبر 76458