شناسه خبر:76462
1402/9/7 12:19:22

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: بیش از 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی در دولت سیزدهم به فعالان بخش صنعت در استان همدان پرداخت شده است.

احمد شانیان روز دوشنبه با اعلام این خبر که بیش از 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی در دولت سیزدهم به فعالان بخش صنعت در استان همدان پرداخت شده است، افزود: این تسهیلات با هدف کمک به تأمین سرمایه در گردش و منابع مالی مورد نیاز طرح‌ها و واحدهای تولیدی استان همدان به صنعتگران متقاضی پرداخت شده که نقش مهمی در رونق تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی به همراه داشته است.

وی اظهار کرد: در کارگروه‌ها و ستادهای مربوط به حمایت از بخش تولید ازجمله تسهیل و رفع موانع تولید، حل مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و کمک به آن‌ها از طریق تعیین پرداخت تسهیلات مورد نیاز، صورت می‌گیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: استان همدان رتبه پنجم کشور را از حیث عملکرد در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور به‌دست آورده است و در این رابطه 11 پله ارتقا پیدا کرده که نشان از اهتمام ویژه مسئولان استانی در جهت بهبود وضعیت تولید، حمایت از بخش صنعت و معدن و رسیدگی به مسائل و مشکلات این بخش دارد.

* رشد 14 درصدی صدور پروانه بهره‌برداری صنعتی در همدان

شانیان با بیان اینکه در دولت سیزدهم شاهد احیای 110 واحد تولیدی راکد استان همدان بوده‌ایم، اضافه کرد: در این مدت همچنین پروانه‌های بهره‌برداری بخش صنعت در استان 14 درصد رشد پیدا کرده است.

این مقام مسئول رشد واحدهای دانش‌بنیان در بخش تولید را از اهداف مهم دولت سیزدهم و وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد که می‌تواند به جهش صادرات بخش صنعت و تامین نیازهای فناورانه کشور، کمک کند و افزود: در طول دو سال گذشته شاهد رشد 50 درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان بخش صنعت در همدان بوده‌ایم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه در دولت سیزدهم شاهد رشد 50 درصدی صادرات کالاهای صنعتی و معدنی از این استان به خارج از کشور بوده‌ایم، اظهار کرد: در این مدت 110 قلم کالا از استان به کشورهای مختلف خارجی صادر شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه کشور عراق مهم‌ترین مقصد صادراتی همدان به‌شمار می‌رود، گفت: کالاهای صادراتی استان همدان در این مدت به 19 کشور مختلف خارجی صادر شده است.

این مقام مسئول ابراز کرد: طرح‌های تولیدی در دست ساخت با بیش از 470 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری احداث می‌شوند و برای 32 هزار و 392 نفر اشتغال ایجاد خواهند کرد.

استان همدان دارای دو هزار واحدی تولیدی و صنعتی بهره‌بردار است.

 

شناسه خبر 76462