شناسه خبر:76534
1402/9/9 10:25:48

استاندار ایلام با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، نظارت مستمر بر روند پرداخت تسهیلات تبصره 18 داشته باشند، گفت: رتبه نخست میزان ثبت اشتغال در این استان برای امسال باید حفظ شود.

حسن بهرام‌نیا روز چهارشنبه در نشست تسهیلات تبصره 18 با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان، اظهار کرد: سال گذشته استان ایلام با تعامل بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران رتبه نخست اشتغال را در کشور را کسب کرد که این روند در سال جاری باید استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به همراهی بانک‌ها و دستگاه اجرایی برای کسب رتبه نخست ایلام در حوزه اشتغال در کشور، افزود: اگر از بانک‌ها و مدیران حوزه اقتصادی حمایت کردیم این حمایت بجا بوده است چراکه با همکاری آن‌ها این هدف‌گذاری محقق شد.

استاندار ایلام با تأکید بر تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات تبصره 18 در استان، تأکید کرد: به دلیل اینکه این تسهیلات پایه‌گذار اشتغال و کارآفرینی و توسعه استان است باید هر هفته مدیران دستگاه‌های اجرایی، طرح‌های اشتغال‌زا مرتبط با دستگاه تحت مدیریت خود را بررسی و رصد کنند و این پیگیری تا حصول نتیجه نهایی که پرداخت تسهیلات به متقاضی است، ادامه داشته باشد.

بهرام‌نیا یادآور شد: با توجه به اینکه اعتبارات تبصره 18 شناور است و مهلت جذب و پرداخت این تسهیلات تا تیرماه خواهد بود، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها می‌توانند حداکثر تسهیلات را جذب و پرداخت کنند.

وی تأکید کرد: باید تعامل سازنده بین بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای پرداخت تسهیلات تبصره 18 تداوم داشته باشد تا بتوانیم به هدف نهایی خود که اشتغال و کارآفرینی و توسعه استان است دست پیدا کنیم.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: چندین کارگروه ازجمله کارگروه اشتغال و مسکن و تسهیلات تبصره 18 بسیار با اهمیت است و بر این اساس نیز تلاش می‌شود که در راستای توسعه و بهره‌مندی اقشار مختلف استان برای ایجاد اشتغال، همه مدیران با طور جد پای کار باشند.

به گفته وی اعتبارات مصوب تسهیلات تبصره ‌18 سال گذشته استان ایلام هفت و هزار و 300 میلیارد ریال بوده که این میزان به 10 هزار و 300 میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این نشست با تأکید بر تسریع در جذب و پرداخت تسهیلات تبصره 18، اظهار کرد: بانک‌ها با همکاری دستگاه‌های اجرایی ضمن رعایت قوانین، فرآیند پرداخت این نوع تسهیلات را تسهیل و تسریع دهند.

شهریار عباسی با اشاره به تسهیلات تبصره 18 پارک علم و فناوری استان، گفت: هیچ محدودیتی در پرداخت این تسهیلات برای طرح‌های پارک علم و فناوری وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد بانک‌ها ضمن تسهیل‌گری در پرداخت تسهیلات تبصره 18، باید تمامی صورت‌های مالی را طبق بخشنامه‌ها اخذ کنند تا باب فرارهای مالیاتی بسته شود.

 

شناسه خبر 76534