شناسه خبر:76541
1402/9/9 10:54:31

استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه دیجیتال گفت: با همراهی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مقدمات خوبی برای رشد و توسعه اقتصاد دیجیتال در استان فراهم شده تا کرمانشاه را به قطب اقتصاد دیجیتال غرب کشور تبدیل کنیم.

محمدطیب صحرایی روز چهارشنبه و بعد از بازدید از برج فناوری کرمانشاه و گفت و گو با برخی از شرکت‌های دانش بنیان، افزود: آنچنان که مدیران جهاد دانشگاهی اعلام کردند اکنون حدود 100 واحد دانش بنیان در استان فعال است اما با زیرساخت‌هایی که ایجاد شده و در آینده هم تکمیل می‌شود، قدرت علمی و اقتصادی استان ده‌ها برابر زمان کنونی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی برای اداره عالمانه و مجاهدانه در استان پیشگام بوده است، اظهار کرد: آنچنان که مقام معظم رهبری هم بارها تاکید کردند و همچنین با نگاه ملی و شرعی، استفاده از علم و دانش روز برای توسعه استان تکلیف همه ما است و جهاد دانشگاهی ذاتا از بدو تاسیس با همین نوع نگاه ایجاد شده است.

ایجاد شغل برای دانش آموختگان یکی از اولویت‌های جهاد دانشگاهی است

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه هم در این بازدید از طراحی مسیر ایده تا ارزش و در نتیجه آن اشتغال و خلق ثروت در جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: در این مسیر جهاد دانشگاهی به دنبال سیستماتیک حل کردن معضلات است به نحوی که در حوزه‌های مختلف ایده‌های گوناگون را دریافت و بعد از پرورش آنها را به میدان عمل و تجاری سازی منتقل می‌کند.

مسلم حدیدی ایجاد شغل برای دانش آموختگان را یکی از اولویت‌های جهاد دانشگاهی عنوان کرد و افزود: در همین راستا جهاد دانشگاهی رویداد کارآفرینی نیشتمان را جهت توانمندسازی دانشجویان و کسب مهارت‌های تخصصی و عمومی طراحی و اجرا کرده به نحوی که انجام پایان نامه‌هایی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد تا بعد از یک و نیم سال برای آنها شغل ایجاد کند.

وی از راه‌اندازی مرکز فناوری‌های فرهنگی و نرم در استان خبر داد و گفت: بسیاری از کشورها با فروش محصولات فرهنگی به دنبال انتقال فرهنگ خود در تمام دنیا هستند و در استان کرمانشاه هم زیرساخت این مرکز در پنج طبقه آماده است تا بتوانیم با تولید و صادرات محصولات مختلف، فرهنگ استان را در کشور و دنیا معرفی کنیم.

راه‌اندازی شهرک فناوری، توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم، مرکز جامع سلامت بانوان، توسعه کسب و کارهای دیجیتال و انعقاد تفاهم نامه 2 هزار و 700 میلیارد تومانی برای توسعه زیست بوم‌های فناوری استان هم از جمله پیشنهادات آقای حدیدی به استاندار کرمانشاه بود.

 

شناسه خبر 76541