شناسه خبر:76546
1402/9/9 12:36:28
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان عنوان کرد:

شرکت بیش از 1200 نفر از معلمان استان در برنامه معلم پژوهنده

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان از شرکت بیش از یک‌هزار و 200 نفر از معلمان استان در برنامه معلم پژوهنده خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان همدان، رسول شیدایی در آستانه هفته پژوهش اظهار کرد: بیش از یک‌هزار و 200 نفر از معلمان استان در برنامه معلم پژوهنده شرکت کردند؛ 13 اثر برتر استانی در برنامه معلم پژوهنده و راه‌یافته به مرحله کشوری، انتخاب شدند و بیش از 6 هزار دانش‌آموز هم در جشنواره‌های علمی- پژوهشی دانش‌آموزی استان شرکت کرده‌اند.

شیدایی با تشریح برنامه‌های هفته پژوهش، عنوان کرد: انجام پژوهش و تحقیق یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه در سراسر جهان محسوب می‌شود. پژوهش می‌تواند اتلاف وقت، سرمایه و اندیشه را به میزان زیادی کاهش داده و ما را در رسیدن به این هدف یاری کند. در همین راستا آموزش‌وپرورش استان در این هفته برنامه‌های متنوع خود را برگزار خواهد کرد.

شیدایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند «پژوهش بایستی برای رسیدن به اوج قله علم و ایجاد مرجعیت علمی و هم برای حل مسائل جاری کشور باشد»، افزود: تحقیق و پژوهش در جوامع کنونی یکی از اصلی‌ترین حرکت‌ها برای پیشرفت و اعتلای جامعه بوده و طبیعی است که شناخت مشکلات هم تنها از طریق تحقیقات علمی و منسجم امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه باید برنامه‌های پژوهشی در سنین پایین جامعه مورد توجه قرار گیرد تا کودکان و نوجوانان با چگونه فکر کردن و یافتن راه حل برای پاسخ مسئله آشنا شوند، خاطرنشان کرد: ضرورت پژوهش بین دانش‌آموزان به‌عنوان اقشاری که در پی کسب علم هستند، کاملاً احساس می‌شود و جامعه آموزش‌وپرورش نیاز وافری به وجود محقق‌معلمان یا معلمان پژوهنده‌ای دارد که در درون و در بطن وظایف حرفه‌ای خود، سعی کنند در انجام کار علمی و پژوهشی کوشا باشند.

این مقام مسئول برگزاری و برنامه‌ریزی بزرگداشت هفته پژوهش در سطح استان و شهرستان‌ها و مناطق تابعه براساس روزشمار ابلاغی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: مشارکت با دانشگاه‌ها و سایر نهادهای استان در برگزاری مراسم هفته پژوهش، برگزاری مراسم تجلیل از دانش‌آموزان و فرهنگیان پژوهشگر برگزیده استانی، برگزاری مراسم تجلیل از ادارات و واحدهای تابعه تلاشگر و موفق در امر پژوهش در سطح استان، برگزاری مراسم نمادین زنگ پژوهش در مدرسه منتخب استانی و تجلیل از دانش‌آموزان و معلمین پژوهشگر استانی، از برنامه‌های مهم هفته پژوهش آموزش‌وپرورش استان خواهد بود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های آموزش‌وپرورش در هفته آتی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی- پژوهشی با حضور پژوهشگران برجسته استانی، برگزاری جلسات ارائه یافته‌ها و دستاوردهای طرح‌های پژوهشی، پایان‌نامه‌ها و گزارش‌های برگزیده معلم پژوهنده استانی، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانش‌آموزان و فرهنگیان پژوهشگر و پژوهش‌سراهای استانی، برگزاری جلسات سخنرانی و میزگردهای علمی- پژوهشی و برگزاری مسابقات علمی - پژوهشی ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان استان به‌صورت مجزا خواهد بود.

شیدایی در پایان عنوان کرد: 13 اثر برتر استانی در برنامه معلم پژوهنده و راه‌یافته به مرحله کشوری، انتخاب شدند و بیش از 6 هزار دانش‌آموز هم در جشنواره‌های علمی- پژوهشی دانش‌آموزی استان شرکت کرده‌اند.

لازم به ذکر است، هفته پژوهش از روز شنبه 11 آذرماه به مدت یک هفته در سراسر استان گرامی داشته خواهد شد.

 

 

شناسه خبر 76546