شناسه خبر:76562
1402/9/11 09:40:59

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه همدان با بیان اینکه ضروری است وزیر راه و شهرسازی برای حل مشکلات مختلف در استان حاضر شود گفت: وزرا برای آشنایی با مشکلات برای چند روز در استان‌ها مستقر شوند، ضمن اینکه اختیارات بیشتری باید به استان‌ها داده شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با بیان اینکه رئیس دیوان عدالت اداری یک سفر تخصصی برای حل مشکلات مردم به استان داشت ظهار کرد: به وزرای دولت هم پیشنهاد می‌شود سفرهای چند روزه برای حل مشکلات در استان‌ها داشته باشند.

وی گفت: به عنوان مثال در طرح جامع شهر همدان مدت‌ها مشکلاتی را داریم که معطل مانده یا مشکل مسکن که در همدان جدی است و البته ایستگاه راه آهن که در شأن مردم همدان نیست.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مسئولان استان با قوت در حال پیگیری حل مشکلات هستند افزود: برخی از مشکلات در استان قابل حل نیست و در پیچ و خم وزارتخانه‌ها چند ماه معطل می‌شود بنابراین اگر وزرا در استان‌ها حاضر شوند، این مشکلات با سرعت بیشتری برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: معتقدم یک وزیر برای یک هفته باید در استان مستقر شود و مسائلی مانند مسکن را بررسی کند که چرا کندی در روند وجود دارد و یکی از شئون مردمی بودن همین استقرار ورزا و معاونان در استان و شهرها است.

حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه ضروری است وزیر راه و شهرسازی برای حل مشکلات مختلف در استان حاضر شود ادامه داد: این نوع اقدامات به عدالت نزدیک‌تر است و نباید مسئولیت‌ها در وزارتخانه تمرکز یابد، بلکه اختیارات به استان‌ها داده شود، چراکه بسیاری از مشکلات به این باز می‌گردد که اختیار در خود وزارتخانه است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات در استان قابل حل نیست خاطرنشان کرد: اگر اختیارات را به استان‌ها بدهند به عدالت نزدیک‌تر است که البته رئیس جمهور هم به این مسأله واقف بوده و اختیاراتی به استانداران داده است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در کشور کندی روند کارهاست گفت: گاهی اوقات یک کار قانونی است و حتی بودجه‌ای هم نیاز ندارد، مانند پروانه تولید، اما ماه‌ها معطل می‌شود و شهروندان باید مداوم در رفت و آمد باشند و کار یک هفته‌ای تا 6 ماه ادامه خواهد یافت.

وی افزود: اگر سفرهای تخصصی رخ دهد، وزیر مرتبط با اولویت استان آشنا خواهد شد و در اختصاص بودجه برای حل مشکل هم موثر خواهد بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی تصریح کرد: مردمی بودن علاوه رثبر حضور در بین مردم به معنای یافتن مشکل مردم و حل آن است که باید در این زمینه کارها سرعت بگیرد.

وی با بیان اینکه گذر از تشریفات ساختگی که باعث ایجاد فاصله با مردم می‌شود مد نظر باشد ادامه داد: در تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به رسمی باید عدالت رعایت شود، عده‌ای از شهروندان امتیازاتی داشتند و تبدیل وضعیت شدند و درست هم بوده، اما باید برای افرادی که این امتیاز را ندارند تدبیری شود تا احساس نکنند حق آنها در حال ضایع شدن است.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه از امروز صحنه جدیدی از جنایات رژیم صهیونیستی آغاز شده است خاطرنشان کرد: همه باید بدانند نتیجه این جنایت شکست است.

وی تصریح کرد: تجربه تاریخی نشان داده پس از جنایت، جنایتکاران هستند که ضعیف می‌شوند و نیروهای مقاومت قدرتمند شدند مانند حزب‌الله که پس از مقابله با رژیم صهیونیستی قوی‌تر شد و غزه نیز پس از جنگ پیشین قدرتمندتر شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی گفت: بنای صهیونیست‌های غاصب این است که حماس را به طور کامل از بین ببرند اما این مسأله هرگز محقق نخواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید مدرس ایشان را نماینده‌ای متعهد، خداجو و شجاع دانست و اظهار کرد: او هرگز به منافع خود نیاندیشید، فقط به اسلام فکر کرد و حرف مردم و اسلام را زد به همین خاطر امروز نام و یادش ماندگار شده است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه نماینده‌ای که می‌خواهد ماندگار شود، باید به منافع مردم بیندیشد افزود: نماینده باید به دنبال حل و فصل مشکلات مردم باشد و کسی که به دنبال منافع مردم باشد، شجاع خواهد بود و از کسی ترس یا واهمه ندارد.

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم در اصلاح و تدوین قوانین به خوبی عمل کرده است تصریح کرد: ممکن است انتقاداتی هم به این مجلس وارد باشد، اما وقتی یک مجموعه‌ای را می‌خواهیم نقد کنیم باید چارچوب قانون را نیز در نظر بگیریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی با اشاره به گلایه‌هایی که درباره آب شرب همدان وجود دارد نیز عنوان کرد: گزارش‌های مسئولان سلامت آب را تأیید می‌کند اما طعم آب مورد شکایت است.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه جامعه باید به توانمندی معلولان توجه کند خاطرنشان کرد: مسئولان باید توانمندی معلولان را شناخته و این ظرفیت را به کار گیرند.

شناسه خبر 76562