شناسه خبر:76568
1402/9/11 10:02:08

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام با بیان اینکه عملیات اجرایی پتروشیمی هلیلان در دولت سیزدهم آغاز و از 40 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، گفت: این پروژه نماد خودباوری است.

حسن بهرام‌نیا روز پنجشنبه در سفر به شهرستان هلیلان در جریان بازدید از مجتمع پتروشیمی هلیلان شهرستان هلیلان، با بیان اینکه ظرفیت 200 هزار تن پلی‌اتیلن در سال را دارد، اظهار کرد: کل سرمایه‌گذاری برای این پروژه عظیم، 50 هزار میلیارد ریال است.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه در دولت سیزدهم آغاز و هم‌اکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه نیروگاه این مجتمع دارای 80 مگابایت است، افزود: تجهیزات بخش تولید مجتمع پتروشیمی هلیلان سفارش‌گذاری شده و در 6 ماه انجام خواهد شد.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: برابر جدول زمان‌بندی شده این پروژه سال 1404 به بهره‌برداری می‌رسد که با محقق شدن این پروژه در موعد مقرر، اتفاقی بی‌نظیر در تاریخ صنعت رقم خواهد خورد.

وی بیان کرد: علاوه بر اشتغال‌زایی در حوزه زیرساخت‌های این پروژه، در زمان بهره‌برداری حداقل 300 نفر در پتروشیمی هلیلان مشغول به کار می‌شوند.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام و مدیر کل صمت استان ادامه داد: این پروژه هیچ گونه موانع استانی ندارد و مشکل آب آن نیز حل شده و از موقعیت صنعتی خوبی برخوردار است.

استاندار ایلام با اشاره به دیدار خود با وزیر امور اقتصاد و دارایی اضافه کرد: پتروشیمی هلیلان از پروژه‌های اولویت‌دار وزارت اقتصاد و دارایی است‌.

بهرام‌نیا افزود: کل تسهیلات مصوب برای این پروژه 200 میلیارد است که تاکنون 80 میلیارد تومان آن اعطا شده و مابقی نیز برابر پیشرفت فیزیکی پروژه، تزریق می‌شود.

  پروژه آبرسانی به 13 روستای دهستان داجیوند 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

وی در جریان بازدید از پروژه آب شرب دهستان داجیوند، با بیان اینکه این شهرستان تنش آبی شدید داشت، اظهار کرد: 28 روستای این شهرستان با مشکل تأمین آب شرب مواجه بودند که طی چندین ماه به 13 روستای بخش جزمان از توابع این شهرستان آبرسانی شد.

این مسئول افزود: پروژه آبرسانی به 13 روستای دهستان داجیوند نیز 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آینده نزدیک این پروژه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

بهرام‌نیا عنوان کرد: پروژه آبرسانی به 128 روستای استان با اعتبار 504 میلیارد تومان با مشارکت قرارگاه بسیج سازندگی بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام نیز با اشاره به مشکل تنش آبی در سه شهرستان هلیلان، چوار و ملکشاهی امسال برطرف می‌شود، بیان کرد: 520 میلیارد ریال برای پروژه‌های آبرسانی هلیلان اختصاص یافته است.

پرویز ناصری بیان کرد: به‌زودی مشکل تنش آبی در روستاهای شهرستان هلیلان برطرف می‌شود.

  320 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه ایستگاه پمپاژ داجیوند به کهره تخصیص یافت

استاندار ایلام در ادامه سفر به شهرستان هلیلان، از پروژه ایستگاه پمپاژ داجیوند به کهره نیز بازدید کرد.

بهرام‌نیا در جریان این بازدید گفت: کار مطالعه و طراحی این پروژه با هدف آبی کردن سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی هلیلان از سال 87 و عملیات اجرایی آن نیز از سال 90 شروع شد.

وی اظهار کرد: این پروژه از پروژه‌های بزرگ آبی سازمان جهاد کشاورزی در استان است که به دو فاز اولیه و ثانویه تقسیم شده است.

وی افزود: کل کارهای ابنیه‌ای و سازه‌ای این پروژه به اتمام رسیده و تلاش می‌شود تا پایان سال جاری فاز نخست آن به بهره‌برداری برسد.

این مسئول کل اعتبار این پروژه را 720 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این میزان اعتبار، 320 میلیارد ریال در دولت سیزدهم به این پروژه اختصاص یافته و 60 درصد پیشرفت فیزیکی آن در دولت فعلی محقق شده است.

  هشت کیلومتر راه در هلیلان افتتاح شد

بهرام‌نیا همچنین در آیین افتتاح پروژه روکش آسفالت محور کهره شهرستان هلیلان، با بیان اینکه در دولت سیزدهم در همه حوزه‌ها سرمایه‌گذاری و اقدامات خوب و مؤثری صورت گرفته، افزود: روند خدمت به ولی نعمتان باید همچنان استمرار داشته باشد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون پروژه راه مواصلاتی نیز برای مناطقی همچون پیازآباد و زردلان در دست اقدام بوده و راه‌های منتهی به این مناطق آماده آسفالت است.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: امروز نیز هشت کیلومتر از مجموع 32 کیلومتر پروژه راه شهرستان افتتاح شده و امیدواریم با همین آهنگ پروژه‌های راهسازی ادامه یابد.

بهرام‌نیا در بدو به شهرستان هلیلان به حضور در محل مزار شهدای گمنام و پس از ادای احترام به مقام شهدا در جریان بازدید از محوطه و نمازخانه این یادمان، اظهار کرد: این پروژه با مشارکت بنیاد علوی و شهرداری شهر توحید در حال انجام است و در سال‌جاری از مجموعه 22 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته برای این پروژه، 20 میلیارد ریال تخصیص یافته و هزینه شده است.

وی افزود: مردم هلیلان مردمی فرهیخته، ولایتمدار و انقلابی هستند و خدمت به این مردم افتخاری بزرگ است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساماندهی مزار شهدا این شهرستان، گفت: محوطه‌سازی و ساخت نمازخانه این یادمان و ساماندهی آن رضایت‌بخش و قابل تقدیر است.

بازدید از پروژه‌های مختلف عمرانی، زیرساختی و بهداشتی ازجمله برنامه‌های سفر بهرام‌نیا به شهرستان هلیلان است.

شناسه خبر 76568