شناسه خبر:76625
1402/9/12 11:16:49
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان مطرح کرد:

ضرورت ایجاد رصدخانه شهری در همدان

سپهرغرب-گروه خبر:رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه رصدخانه یکی از گام‌های هوشمندسازی شهری است، گفت: ایجاد رصدخانه شهری می‌تواند کمک‌کننده در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری محسوب شود.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی رضایی در جلسه مشترک دفتر مطالعات و کمیسیون شهرسازی و معماری شورا درخصوص ایجاد رصدخانه شهری اظهار کرد: در دورانی زندگی می‌کنیم که فناوری اطلاعات روزبه‌روز در زندگی فردی، اجتماعی و سازمانی، اثرگذاری بیشتری پیدا می‌کند؛ بنابراین مدیریت شهری با برنامه بلندمدت و چشم‌انداز آینده، در زمینه زندگی دیجیتالی و الکترونیکی شدن شهر، تصمیم بگیرد.

وی با بیان اینکه رصدخانه یکی از گام‌های هوشمندسازی شهری است، گفت: ایجاد رصدخانه شهری می‌تواند کمک‌کننده در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری محسوب شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: ارتقای جایگاه سازمان فناوری در شهرداری و توجه ویژه به هوشمندسازی امور، می‌تواند ارائه خدمت را به شهروندان تسهیل کند.

رضایی با تأکید بر اینکه امروز دنیا به سمت حاکمیت داده‌ها درحال حرکت است، افزود: رصدخانه کمک می‌کند داده‌های مورد نیاز جمع‌آوری و در لایه‌های مختلف تعریف و تصمیم‌گیری و اداره مدیریت شهر، داده‌محور شود.

 

 

شناسه خبر 76625