شناسه خبر:76626
1402/9/12 11:19:19

سپهرغرب-گروه خبر: رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از تولید دو میلیون اصله نهال در این استان خبر داد.

سیدمحمدامین مشعریان اظهار کرد: سهمیه استان همدان در طرح مردمی‌کاشت یک میلیارد درخت، تولید و کاشت 12 میلیون اصله نهال طی چهار سال بوده که باید در این رابطه در استان همدان سالیانه سه میلیون اصله نهال تولید کنیم.

وی با بیان اینکه از این تعداد سهمیه درنظر گرفته‌شده برای استان همدان تاکنون تولید دو میلیون اصله نهال مربوط به سال اول محقق شده است، افزود: مابقی این سهمیه را نیز در قالب پویش بذرکاری در سطح استان اجرا خواهیم کرد.

مشعریان ادامه داد: به‌منظور محقق کردن سهمیه 12 میلیون اصله نهال پیش‌بینی‌شده برای استان همدان در طرح مردمی‌کاشت یک میلیارد درخت، اکنون نهالستان دولتی ملایر درحال تولید نهال بوده؛ ضمن اینکه در قالب مسئولیت اجتماعی و تفاهم‌نامه‌ای که منعقد کرده‌ایم، این نهال‌ها درحال تولید است.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه شهیدمفتح یکی از جاهایی است که همکاری بسیار خوبی در تولید نهال در پویش مردمی‌کاشت یک میلیارد درخت دارد، اضافه کرد: تاکنون پایگاه شهیدنوژه و نیروگاه مفتح در سطح استان همدان در پویش مردمی‌کاشت یک میلیارد درخت در بحث مشارکت از همکاری ارزنده‌ای برخوردار بوده‌اند.

مشعریان یادآور شد: در زمینه کاشت نهال نیز تفاهم‌نامه‌های بسیاری با شهرداری نهاوند، نیروگاه شهیدمفتح، شهرداری تمامی شهرها و بسیج سازندگی توسط منابع طبیعی و آبخیزداری منعقد شده و برای کاشت نهال این نهادها هم عرصه معرفی کرده‌اند و هم در پویش مشارکت دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پویش سراسری نهال‌کاری طرح مردمی‌کاشت یک میلیارد درخت در سالروز شهادت سردار جنگل میرزا کوچک‌خان جنگلی هم‌زمان با سراسر کشور در استان همدان نیز برگزار شد، تصریح کرد: در این پویش به یاد میرزاکوچک‌خان جنگلی و به یاد هشت هزار شهید استان همدان، تعداد هشت هزار و یک اصله نهال با حضور همیاران طبیعت، دستگاه‌های اجرایی، بسیج سازندگی، دانش‌آموزان و سازمان‌های مردم‌نهاد کاشته شد.

مشعریان اضافه کرد: هریک از شهرستان‌های استان همدان نیز با توجه به جانمایی‌هایی که برای کاشت نهال درنظر گرفته و نسبت به آماده‌سازی آن اقدام کرده بودند، با توجه به مصوبه کمیته فنی این شهرستان‌ها، در این پویش نهال‌کاری خود را انجام دادند.

 

شناسه خبر 76626