شناسه خبر:76649
1402/9/12 13:14:09

مدیر نظارت و اعتباربخشی در امور درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از پلمب چهار مرکز غیر مجاز مداخله‌گر در امور پزشکی و دندان‌پزشکی در همدان خبر داد.

طوس کیانی با بیان اینکه چهار مرکز غیر مجاز مداخله‌گر در امور پزشکی و دندان‌پزشکی طی آبان‌ماه پلمب شد، اظهار کرد: به‌منظور صیانت از سلامت مردم و جلوگیری از فعالیت افراد فاقد صلاحیت در حوزه درمان با بازدیدهای مستمر واحد مدیریت نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری پلیس اماکن، دو مطب پزشک عمومی به‌دلیل فعالیت فرد فاقد صلاحیت در حیطه زیبایی، پلمب شد.

وی با اشاره به پلمب یک درمانگاه دندان‌پزشکی به‌دلیل به‌کارگیری فرد فاقد صلاحیت و یک واحد تزریقات فاقد مجوز و غیر مجاز، گفت: متخلفان به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شدند.

مدیر نظارت و اعتباربخشی در امور درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان تأکید کرد: هرگونه مداخله در روند درمان و انجام اقدامات پزشکی، دندان‌پزشکی، طب سنتی، کاشت مو و زیبایی در مراکز غیر مجاز و توسط افراد غیر مرتبط، ممنوع است و این‌گونه خدمات باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شوند.

وی در ادامه از انجام 320 مورد بازدید از مراکز درمانی طی 26 روز خبر داد و گفت: با نظارت‌ها و بازدیدهای مستمر کارشناسان معاونت درمان دانشگاه از مراکز درمانی استان، این مهم محقق شده است.

کیانی خاطرنشان کرد: حوزه نظارت بر درمان دانشگاه با هدف جلوگیری از انجام اقدامات غیر قانونی با جدیت بر ارائه خدمات درمانی در استان نظارت داشته و هیچ‌گونه مماشاتی در برخورد با کسانی که منافع خود را بر سلامت مردم ترجیح می‌دهند، ندارد.

وی با اشاره به 32 مورد بازدید از درمانگاه عمومی و دندان‌پزشکی، عنوان کرد: از 24 مورد بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود، 81 مورد از مؤسسات و دفاتر کار، 122 مورد از مطب‌های پزشکی و دندان‌پزشکی و 57 مورد مراکز درمان سوء مصرف مواد، بازدید شده است.

مدیریت نظارت و اعتباربخشی در امور درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان تصریح کرد: مردم درصورت مشاهده هرگونه تخلف درمانی موارد را با سامانه 190 در میان بگذارند تا در اسرع وقت توسط کارشناسان این حوزه مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

 

شناسه خبر 76649