شناسه خبر:76700
1402/9/13 13:07:02
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان:

تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر طرح جامع ترافیکی همدان، ضروری است

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه به مطالعات طرح جامع همدان و تعیین تکلیف آن کم‌مهری و کم‌توجهی شده است، گفت: در مباحث ترافیکی نیاز به نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران این حوزه بوده و تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر طرح جامع ترافیکی همدان ضروری است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، مهدی حیدری در کمیسیون فنی عمرانی شورا با اشاره به موضوع پیاده‌راه‌سازی بخشی از خیابان شهدا، اظهار کرد: در این مقوله جدا از جنبه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، باید به جنبه ترافیکی به‌عنوان یک موضوع مهم توجه شود.

وی به مسائل و مشکلات پیش‌آمده درخصوص مباحث ترافیکی و حمل‌ونقلی با پیاده‌‌راه‌سازی اکباتان، میدان امام (ره) و بوعلی‌سینا اشاره کرد و گفت: ارزیابی تأثیرات حذف سواره‌رو در مسیرهای مذکور ضروری است.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: پیاده‌راه‌سازی از حیث حمل‌ونقل عمومی و مباحث ترافیکی برای ما بسیار مهم است؛ چراکه با توجه به تجربه‌های گذشته و با پیاده‌راه شدن اکباتان، بخشی از حمل‌ونقل در این مسیر به خیابان باباطاهر و بخشی به خیابان شهدا منتقل شد.

حیدری با تأکید بر اینکه موارد ترافیکی از عوارض پیاده‌راه‌سازی است، افزود: البته با توجه به وضعیت موجود، موضوع پیاده‌‌راه‌سازی در خیابان شهدا ممکن است شرایط بهتری داشته باشد.

وی وجود پایانه‌ها را از الزامات حمل‌ونقل عمومی برشمرد و تصریح کرد: در خیابان شهدا چند فضای توقف‌گاهی و پایانه داریم که با پیاده‌راه‌سازی، مشکل چندانی در بحث حمل‌ونقل عمومی در این بخش ایجاد نخواهد شد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: در مباحث ترافیکی نیاز به نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران این حوزه است و تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر طرح جامع ترافیکی همدان ضروری است و کمک بزرگی به حل معضل ترافیک در شهر خواهد بود.

حیدری با بیان اینکه تعیین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به‌منظور پرداختن به برخی مسائل لازم است، خاطرنشان کرد: حل موضوع مسکن، آب و ترافیک، سه رسالت اصلی این معاونت بوده؛ چراکه این موارد چالش‌های شهر همدان است.

وی یادآور شد: درخصوص مطالعات طرح جامع همدان و تعیین تکلیف آن کم‌مهری و کم‌توجهی شده؛ درحالی که برای حل معضل ترافیک شهر اجرای این طرح یک نیاز است.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با اشاره به نصب دوربین‌های ثبت تخلف، اظهار کرد: اکنون چهار دوربین ثبت تخلف در محدوده طرح ترافیک فعال است.

حیدری به فعال شدن 6 دوربین دیگر به‌منظور اجرای دقیق طرح زوج و فرد اشاره کرد و گفت: شهرهایی به سمت اصلاح عادت‌های ترافیکی از کنترل انسانی به سمت کنترل هوشمند حرکت می‌کنند که ابزار تحقق این مهم، مکانیزه و هوشمند است.

وی با بیان اینکه با توجه به نسبت جمعیتی و تراکم آن در همدان به حدود 45 تا 55 سامانه هوشمند ثبت تخلف نیاز است، تصریح کرد: اکنون تنها 10 دوربین فعال ثبت تخلف داریم که باید برای رسیدن به وضعیت مطلوب، اقدامات و تلاش‌های بیشتری انجام شود.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان افزود: درصورت اتصال دوربین‌ها به سامانه یکپارچه معاینه فنی، خودروهای دارای معاینه فنی اجازه تردد خواهند داشت و خودروهای فاقد معاینه، مجوز تردد ندارند و این امر، خدمتی ماندگار به شهر، شهروندان و هوای پاک، خواهد بود.

حیدری با تأکید بر اینکه ورود به محدوده طرح ترافیک فقط باید توسط خودروهای حمل‌ونقل عمومی باشد، بیان کرد: این موضوع باید به یک فرهنگ تبدیل شود تا افراد در استفاده از خودروی شخصی پرهیز کرده و از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

 

شناسه خبر 76700