شناسه خبر:76814
1402/9/16 08:59:25

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی 16 نقطه حادثه خیز در معابر شهر کرمانشاه گفت: رفع این نقاط با حضور و مشارکت دستگاه‌های متولی سرعت خواهد گرفت.

سردار "مهدی حاجیان" در حاشیه بازدید از برخی معابر شهر کرمانشاه، در جمع خبرنگاران با اشاره به تدوین برنامه‌هایی جهت بازدید میدانی مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولان کرمانشاه از نقاط حادثه خیز این شهر گفت: امروز با همراهی شهردار، معاون دادستان، مدیر دفتر فنی استانداری و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به صورت میدانی از برخی نقاط بازدید صورت گرفت و تصمیمات خوبی برای رفع نواقص و مشکلات آنها اتخاذ شد.

وی با اشاره به فوت 91 نفر در حوادث ترافیکی درون شهری کرمانشاه طی هشت ماهه امسال و رشد 15 درصدی افراد جان باخته نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: نمی توانستیم همینگونه بنشینیم و نظاره گر مرگ همشهریان خود باشیم، بنابراین تصمیم گرفتیم در بازدیدهای میدانی هرچه سریعتر نسبت به رفع نقاط حادثه خیز اقدام کنیم.

حاجیان با اشاره به شناسایی 16 نقطه حادثه خیز در کرمانشاه، گفت: در بازدید صورت گفته مقرر شد شهرداری نسبت به نصب پل عابر پیاده، سرعت‌کاه و نصب نرده در وسط معابر به منظور جلوگیری از تردد عرضی شهروندان و عابران پیاده اقدام کند.

رئیس پلیس استان تاریکی و کم نور بودن برخی معابر را از علل اصلی وقوع سوانح رانندگی برشمرد و گفت: برای حل این مشکل نیز شرکت توزیع برق استان قول مساعد داد.

وی با بیان اینکه پلیس به عنوان خادم مردم و ضابط قانون مشکلات و مطالبات آنها را به صورت جدی پیگیری خواهد کرد، گفت: خوشبختانه دستگاه‌های اجرایی نیز همکاری خوبی دارند و همه متحد و متفق القول هستند تا کار اصلاح نقاط حادثه خیز هرچه سریعتر انجام گیرد.

حاجیان با بیان اینکه پلیس برای مردم، از مردم و پشتیبان و پناهگاه آنهاست، گفت: من و همه همکارانم قول داده ایم که آسایش خود را فدای امنیت و آرامش مردم کنیم و در این راه مقدس هم با همه توان ایستاده‌ایم.

بازدید میدانی 2 ساعته رئیس پلیس استان و همراهان، از بزرگراه امام خمینی (ره) و بزرگراه شهید سلیمانی و نقاط حادثه خیز شناسایی شده آغاز و با بازدید از میدان نیایش خاتمه یافت.

طول معبر بزرگراه امام خمینی(ره) به 7600 متر می‌رسد که طی سالهای 1400، 1401 و 8 ماهه 1402 در مجموع 50 نفر در حوادث رانندگی به وقوع پیوسته در این بزرگراه جان خود را از دست داده و 270 نفر هم زخمی شده اند.

بزرگراه شهید سلیمانی نیز 5200 متر طول دارد و طی سال‌های 1400، 1401 و 8 ماهه امسال در مجموع 39 نفر در حوادث رانندگی حادث شده در این بزرگراه کشته و 231 نفر هم زخمی شده اند.

شناسه خبر 76814