شناسه خبر:76818
1402/9/16 09:24:52

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی جهاد دانشگاهی کردستان توسعه کشاورزی را در استان به همراه دارد.

پیمان اسکندری صبح چهارشنبه در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان، اظهار کرد: فعالیت‌های علمی جهاد دانشگاهی استان کردستان در راستای توسعه کشاورزی بسیار مهم و مفید است.وی افزود: امروزه پژوهش بیشترین رونق را در کشاورزی ایجاد می‌کند و طرح‌های پژوهشی که در موضوع کشاورزی انجام می‌شود بیشترین بازده را برای اقتصاد استان دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: متأسفانه امروزه نیروی متخصص کار در حوزه کشاورزی در استان وجود ندارد و در بعضی از پروژه‌های کشاورزی با کمبود نیروی انسانی ماهر مواجه هستیم و مجبور هستیم از استان‌های دیگر نیرو جذب بکنیم.

اسکندری بیان کرد: حوزه آموزش جهاد دانشگاهی با توجه به اقدامات و دوره‌های کاربردی که دارد می‌تواند نیاز به آموزش نیروی انسانی را در بخش کشاورزی را در استان رفع کند و این موضوع می‌تواند کمک شایانی به توسعه کشاورزی داشته باشد.

وی در پایان یادآور شد: جهاد دانشگاهی می‌تواند در حوزه پژوهش و آموزش کمک شایانی به جهاد کشاورزی استان بکند و در این خصوص لازم است تفاهمنامه‌ای منعقد شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان نیز گفت: جهاد دانشگاهی استان کردستان در حوزه‌های مختلف همچون پژوهش، اشتغال، آموزش و کارآفرینی و فرهنگی توانسته نقش مهمی را در راستای توسعه استان کردستان ایفا نماید.

اکبر اسدی افزود: یکی از فعالیت‌های مهم جهاد دانشگاهی استان کردستان ایجاد مراکز نوآوری و شکوفایی در شهرستان‌های سنندج و بیجار بوده که استقرار چندین شرکت دانش بنیان و واحد فناور ازجمله دستاوردهای این مراکز در استان کردستان است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم این نهاد در استان بسط و گسترش فعالیت‌های پژوهشی بوده که در این راستا طی چند سال اخیر توانسته با برنامه‌ریزی دقیق، روند رو به رشدی را در استقرار واحدهای دانش‌بنیان داشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان گفت: رویکرد فعالیت‌های دانش بنیان استفاده از نیروهای جوان متخصص، پر انرژی و با انگیزه در قالب مجموعه‌های دانش‌بنیان است و در این راستا یک مجموعه دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی (کشت بافت) در معاونت پژوهشی مستقر گردیده و مشغول فعالیت می‌باشند

اسدی گفت: عقد تفاهم‌نامه همکاری در حوزه آموزش و پژوهش فیمابین جهاد کشاورزی و جهاد دانشگاهی می‌تواند در توسعه کشاورزی استان تأثیرگذار باشد.

شناسه خبر 76818