شناسه خبر:76838
1402/9/16 12:22:34
امام‌جمعه همدان ابراز کرد:

همکاری 18 مدرسه در همدان با مدارس امین

سپهرغرب-گروه خبر:امام‌جمعه همدان گفت: امسال 18 مدرسه با مشارکت مدارس امین از وجود طلاب در راستای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، بهره‌مند شده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی صبح روز گذشته در نوزدهمین مجمع عمومی انجمن فرهنگی ثارالله و هم‌اندیشی مسائل فرهنگی، اجتماعی و تربیتی در تالار قرآن اظهار کرد: آموزش‌وپرورش مهم‌ترین محور فرهنگ و تربیت است که با توجه به نسل امروز که بیشتر وقت خود را در فضای مجازی می‌گذراند، باید غنای بیشتری در تعلیم و تربیت مد نظر قرار گیرد.
وی با تأکید بر به‌روزرسانی الگوهای تربیتی در آموزش‌وپرورش و با بیان اینکه نمی‌توان با الگوی قدیمی نسل امروز را آماده ورود به جامعه کرد، گفت: باید منطبق با معیارهای دینی و اعتقادی، الگوهای جدیدی برای تعلیم و تربیت نسل آینده تعریف کنیم که متأسفانه این مهم کمتر مورد توجه بوده است.
 
امام‌جمعه همدان با اشاره به اینکه امسال 18 مدرسه با مشارکت مدارس امین از ظرفیت طلاب برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بهره‌مند شده‌اند، تصریح کرد: دو هزار و 500 دانش‌آموز در این طرح از تربیت دینی بهره‌مند می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه در این مدارس برپایی نماز جماعت جدی‌ دیده شده است، گفت: البته در این زمینه با کمبود روحانی مواجه هستیم؛ هرچند آموزش‌وپرورش اقدامات خوبی در حوزه نماز داشته که باید تقویت شوند.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی در ادامه بر لزوم استفاده از ظرفیت اردوگاه‌ها با هدف تقویت فضای ورزشی و سرگرمی جوانان و نوجوانان تأکید کرد و خواستار توجه به این مهم شد.
 
وی در پایان به تشریح عملکرد شورای فرهنگ عمومی استان و تدوین سند فرهنگی نیز پرداخت و گفت: این سند و مصوبات شورای فرهنگ عمومی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی لازم‌الاجرا است.
 

شناسه خبر 76838