شناسه خبر:76891
1402/9/18 12:38:54

سپهرغرب-گروه خبر:ستار سهرابی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه گفت: تحقق و تکمیل معرفی شهر پاوه به عنوان دومین شهر سالم ایران با مشارکت‌های مردمی تحقق‌پذیر هست.

ستار سهرابی در خصوص معرفی شهرستان پاوه به‌عنوان شهر سالم اظهارکرد: معرفی شهر سالم پاوه با مشارکت‌های مردمی محقق می‌شود و این پروژه طولانی‌مدت بی‌ارتباط با طرح شهریاران نیست.
 

وی افزود: در حال حاضر به دنبال انجام و تکمیل پروژه شهر سالم پاوه به‌عنوان دومین شهر سالم ایران هستیم که ان‌شاءالله با تکمیل پروژه معرفی شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه به اعلام رضایت بازرسان کشوری برای معرفی شدن به‌عنوان شهر سالم عنوان کرد: بازرسان لزوم مستندسازی تمام این همکاری‌ها و مشارکت‌های مردمی را مطرح کردند که در این خصوص ‌باید کمیته‌های تخصصی برای پروژه شهر سالم تشکیل شود و از انجمن‌های مردم‌نهاد و آحاد مردم نیز کمک گرفته شود.

وی در خصوص به طرح ملی فشارخون و دیابت گفت: هم‌اکنون در سطح شهرستان طرح ملی فشارخون و دیابت برای تمام افراد بالای 18 سال در حال انجام هست که در این طرح برای افراد بالای 40 سال به‌صورت رایگان است.

سهرابی فشارخون و دیابت را یکی عوامل مهم منجر به مرگ‌ومیر دانست و تصریح کرد: اجرای طرح ملی فشارخون و دیابت رضایتمندی مردم و بیماران دیابتی و فشارخون شناسایی‌شده را به همراه دارد.

وی با اشاره به این موضوع که افراد مبتلا به دیابت و فشارخون ممکن است با ابتلا به خطرهای ناشی از در سال‌های بعد متوجه شوند، افزود: اکنون‌که این طرح را شروع کرده‌ایم نزدیک به 1500 بیمار دیابتی در شهرستان شناسایی‌شده‌اند که خود آن‌ها اطلاعی از بیماری خود نداشتند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه در خصوص اجرای طرح پزشک خانواده در پاوه به‌عنوان دومین شهر استان بیان کرد: به دنبال اجرای مناسب این طرح بسیار خوب هستیم و در این خصوص 8 پایگاه پزشکی راه‌اندازی و 8 پزشک نیز به جامعه پزشکی پاوه اضافه می‌شوند و به ازای هر مراقب سلامت 1500 نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد

وی در پایان گفت: کسی که در قالب این طرح و پزشک خانواده به مراکز درمانی مراجعه می‌کند تمام هزینه‌ها آن رایگان است.

 

 

شناسه خبر 76891