شناسه خبر:76922
1402/9/19 10:21:36

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام با تاکید بر اینکه احداث هتل چند ستاره در حال حاضر یکی از نیازها و ضروریات اولیه در این استان است، گفت: مشوق‌های لازم برای حضور سرمایه گذاران در استان باید در نظر گرفته شود.

"حسن بهرام نیا" عصر شنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام اظهار کرد: ارائه مشوق‌های لازم به سرمایه گذاران مناسبت ترین راه برای ایجاد سرمایه گذاری در استان ایلام است که مدیران مرتبط باید به طور جد به این مهم توجه کنند و زمینه و مقدمات تسهیل حضور سرمایه گذاران را در استان فراهم کنند.

وی افزود: بسیاری از سرمایه گذاران و حتی صاحبنظران هنگام ورود به استان به علت نبود هتل، میل و رغبتی به ماندن در استان ندارند، در واقع خلاء نبود هتل در استان ایلام به طور جد احساس می‌شود.

استاندار ایلام یادآور شد: برای سرمایه گذاری که قصد احداث هتل در استان را دارد باید مشوق‌هایی لحاظ و در نظر گرفته شود که مهمترین آن هم اختصاص زمین است.

بهرام نیا تاکید کرد: مسئولان مربوطه از جمله اداره کل راه و شهرسازی باید همکاری‌های لازم برای واگذاری زمین به سرمایه گذار را با رایزنی‌های لازم با مرکز انجام دهد و زمین مورد نیاز هرچه زودتر در اختیار سرمایه گذار احداث هتل قرار دهند تا کار ساخت هتل هرچه سریعتر شروع شود.

وی یادآور شد: اگر استان‌های زاگرس نشین بویژه استان ایلام بخواهد توسعه پیدا کند به طور قطع و یقین باید مشوق‌های را برای سرمایه گذاران اختصاص داده شود در غیر این صورت اگر بنا باشد قیمت زمین در این استان با استان‌های برخوردار برابری کند سرمایه گذار علاقه ای به سرمایه گذاری نخواهد داشت.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه نباید در خصوص حضور سرمایه گذاری در استان فرصت سوزی کرد، خاطرنشان کرد: مشوق‌های چون تسهیلات کم بهره و واگذاری زمین با شرایط خاص باید به عنوان اصلی ترین مشوق‌ها برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شود و مدیران مربوطه به جد به این مقوله ورود و راه را هموار کنند.

شناسه خبر 76922