شناسه خبر:76989
1402/9/20 12:49:27

سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی معتقد است زمانی که جنگ غزه به پایان برسد، فرصتی برای تغییر مسیر تاریخ به نفع ملت فلسطین بوجود خواهد آمد.

«زمانی که جنگ غزه به پایان برسد، فرصتی برای تغییر مسیر تاریخ به نفع ملت فلسطین و پایان نقش ایران بوجود خواهد آمد». این سخنانی است که «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری خواه ایالت کارولینای جنوبی درباره جنگ غزه مطرح کرده است.

 

ملت فلسطین 75 سال است که تحت سرکوبگری رژیم صهیونیستی از ساده‌ترین حقوق خود محروم شده و نتوانسته است سرزمین‌های اشغال شده اش را آزاد کند.گروه‌های فلسطینی بارها تحت عنوان مذاکره به دنبال دستیابی به حقوق خود بودند اما رژیم صهیونیستی هر بار آنها را ناکام گذاشته است.

 

سرانجام گروه‌های فلسطینی از سال 1987 میلادی و پس از تشکیل جنبش حماس در غزه، مسیر مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را در پیش گرفتند. جنبش حماس پس از تشکیل، با مقبولیت و محبوبیت گسترده‌ای در میان فلسطینیان مواجه شد.

 

جنبش حماس روز هفتم اکتبر (15 مهرماه) سال جاری در عملیاتی گسترده‌ای از زمین، دریا و هوا به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه حمله کرد و صدها نظامی صهیونیست و شهرک نشین را از بین برد.

 

پس از این حمله، رژیم صهیونیستی حملات گسترده‌ای را علیه مردم غزه آغاز کرد. نظامیان رژیم صهیونیستی به جبران شکست نظامی و اطلاعاتی خود در روز هفتم اکتبر، تا کنون حدود 18 هزار فلسطینی را در نوار غزه به خاک و خون کشانده‌اند که بر اساس گزارش‌ها بیش از 70 درصد قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

 

گراهام معتقد است که پس از پایان جنگ غزه، حماس دیگر قادر نخواهد بود که به تهدید اسرائیل بپردازد، اگر چه برخی از کارشناسان معتقدند که عملیات روز هفتم اکتبر، آغاز پایان رژیم صهیونیستی را رقم زده است و فلسطین اشغالی دیگر خانه امن صهیونیست‌ها به شمار نمی‌ آید.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 76989