شناسه خبر:77005
1402/9/21 11:08:41
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان خبر داد:

پیشرفت 21 درصدی 3500 واحد کوی پرواز همدان

سپهرغرب، گروه خبر - پیام زمانی: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به عملیات اجرایی ساخت واحد‌های کوی پرواز همدان، از پیشرفت 21 درصدی تعداد سه هزار و 500 واحد خبر داد.

مسعود رضایی در نشست خبری اصحاب رسانه و بازدید از پروژه اراضی 140 هکتاری کوی پرواز همدان که روز دوشنبه برگزار شد، با اشاره به وضعیت ساخت‌وساز در این پروژه، عنوان کرد: عملیات ساخت واحد‌های کوی پرواز همدان از 27 خردادماه آغاز شده و بعد از 6 ماه از تعداد 10 هزار و 210 واحد، سه هزار و 500 واحد پیشرفت 21 درصدی داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه پروژه کوی پرواز در هشت زون درحال ساخت است، خاطرنشان کرد: افراد واجد شرایط و متقاضی از طریق سایت وزارت راه و شهرسازی اقدام به ثبت‌نام کرده و بعد از بررسی و پایش توسط این وزارتخانه و تأیید نهایی، آورده اولیه را واریز می‌کنند.

وی در ادامه ضمن تشکر از حمایت‌های دولت مردمی درخصوص اعطای تسهیلات به افراد متقاضی به مبلغ 550 میلیون تومان، تأکید کرد: تاکنون افراد متقاضی نیز مبلغ 100 میلیون تومان در قالب دو قسط 40 و 60 میلیونی، آورده خود را واریز کرده‌اند؛ دستگاه‌های حمایتی نیز کمک‌های بلاعوض برای افراد زیر پوشش خود را به حساب واریز کرده‌اند و براساس قانون، 10 درصد مجموعه‌سازی‌ها به افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی اختصاص داده می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تسهیلات 20 ساله و با سود بانکی 18 درصد است، افزود: زمین به‌طور رایگان از سوی دولت به مردم واگذار شده است؛ بنابراین امکان خرید‌وفروش امتیاز این واحدها وجود ندارد و زمین آن به‌صورت 99 ساله به مردم واگذار می‌شود.

رضایی ابراز کرد: از شروط کار پیمانکاران این است که از اتباع خارجی در اجرای این پروژه استفاده نشود.

وی گفت: برای نخستین‌بار در استان اجرای شبکه برق‌رسانی این طرح به‌صورت زمینی طراحی شده است که نمای شهرک را زیبا می‌کند؛ شرکت‌های خدمات‌رسان دیگر همچون آب، گاز و مخابرات نیز مشارکت خوبی برای ساخت این شهرک داشته‌اند.

رضایی از اجرای فاز دوم این پروژه به مساحت 108 هکتار در ادامه پروژه کوی پرواز همدان خبر داد و گفت: پروژه دوم صرفاً برای افرادی است که تمایلی به استفاده از تسهیلات دولتی نداشته و قرار است هزینه ساخت را خودشان تکمیل وجه کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در ادامه از اشتغال بیش از یک‌هزار نفر در این پروژه خبر داد و تأکید کرد: هم‌اکنون پنج زون از این پروژه درحال اجرا است و سه زون دیگر هم از یک ماه آینده آغاز به کار خواهد کرد.

وی ضمن قدردانی از نظر ویژه استاندار درخصوص تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه، بیان کرد: با دستور استاندار درخصوص صدور پروانه ساختمانی، افراد دارای واحد در این پروژه 70 درصد تخفیف می‌گیرند و تمامی نظارت‌های نظام مهندسی بر این پروژه با دریافت 50 درصد هزینه انجام می‌شود.

رضایی از اجرای تمامی آیین‌نامه‌های نظام مهندسی در این پروژه خبر داد و گفت: بنیاد مسکن با دستگاه‌های متولی درخصوص آماده‌سازی فضاهای تجاری، آموزشی، فرهنگی، مذهبی و درمانی به توافق رسیده و زمین مورد نظر را جهت آغاز پروژه‌ها در اختیار قرار داده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه صنعت ساختمان پیشران در عرصه اقتصاد است، عنوان کرد: احداث بیمارستان یک‌هزار تختخوابی نیز از دیگر برنامه‌های مورد نظر در پروژه کوی پرواز همدان است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی رسانه‌ها در انعکاس خبر تزریق واقعیت‌ها به جامعه بوده، ادامه داد: در حوزه ساخت‌وساز نیاز به هدف‌گذاری است و لازم بوده که حفظ انسجام و وحدت را سرلوحه کار خودمان قرار دهیم تا مشکلات مردم به‌زودی مرتفع شود.

* تمامی واحد‌های کوی پرواز دارای پارکینگ بدون مزاحم و انبار اختصاصی هستند

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز از دارا بودن پارکینگ و انباری اختصاصی برای تمامی واحد‌های کوی پرواز خبر داد و تأکید کرد: این پروژه در 64 بلوک و 640 زیربلوک به بهره‌برداری خواهد رسید که مجموع مساحت این پروژه با تمامی کاربری‌های موجود، 125 هکتار بوده؛ ارتفاع ساختمان‌های این طرح نیز حداقل 4.5 و حداکثر 5.5 طبقه است.

آرش پناهی ضمن بیان حذف موضوع مجری ساختمان در این پروژه، خاطرنشان کرد: هر واحد می‌بایست مبلغ 28 میلیون تومان به‌عنوان هزینه مجری ساختمان پرداخت می‌کرد که این مبلغ نیز به‌صورت کامل تخفیف داده شده است و بنیاد مسکن به‌عنوان نماینده مردم در اجرای این پروژه حضور دارد.

وی از احداث یک‌هزار و 410 واحد دیگر در شهرک شهیدبهشتی همدان خبر داد و افزود: این پروژه نیز در سه فاز 120 واحدی، 600 واحدی و 690 واحدی به بهره‌برداری خواهد رسید و از مجموع 120 واحدی، 95 درصد پیشرفت کار را شاهد بوده و از مجموع 690 واحدی، 60 درصد پیشرفت کار انجام شده است و برای 600 واحد دیگر هم‌ مجوز‌های لازم صادر شده و کار به‌زودی آغاز می‌شود.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه اکثر مصالح به کار برده‌شده در این پروژه از ظرفیت موجود در استان است، خاطرنشان کرد: خط قرمز ما در این پروژه رعایت مقررات نظام مهندسی است و قیمت تمام‌شده هر واحد به‌طور دقیق مشخص نیست؛ اما تلاش داریم در کنار حفظ کیفیت و رعایت مقررات ملی ساختمان، در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود تا این واحدها با کمترین هزینه ساخته شوند.

شناسه خبر 77005