شناسه خبر:77012
1402/9/21 11:33:45

سپهرغرب-گروه کشاورزی:نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با توجه به گذشت چندماه از آغاز سال زراعی، خواستار اعلام هرچه سریع تر نرخ خرید تضمینی گندم از وزیر جهاد شدیم.

جلال محمودزاده گفت: امسال گروه کارشناسی قیمت 22 هزار و 500 تومانی را به ازای خرید تضمینی هرکیلو گندم پیشنهاد داد که در جلسه تعیین قیمت، سازمان برنامه و بودجه با این نرخ مخالفت کرد که در نهایت نرخ را به 19 هزار و 500 تومان کاهش دادند و این نرخ مورد توافق قرار گرفت. لذا اکنون وزیر جهاد به عنوان رئیس شورا هرچه سریع‌تر باید نظر نهایی خود را اعلام کند تا کشاورزان از بلاتکلیفی خارج شوند.

براساس نظریه کارشناسی، قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی قبل از کشت پاییزه باید توسط وزیر جهاد ابلاغ شود تا کشاورزان برمبنای آن تصمیم گیری کنند چرا که اعلام به موقع قیمت گندم به عنوان مهمترین کالای راهبردی، در تولید آن تأثیر بسزایی دارد. در جلسه هفته اخیر کمیسیون با وزیر جهاد تذکر دادیم که هرچه سریع‌تر باید نرخ اعلام شود.

تأخیر در اعلام قیمت خرید تضمینی گندم به بهانه مخالفت برنامه و بودجه، و عدم اطلاع‌رسانی به کشاورزان امری غیرقانونی است که به کشت این محصول ضربه مهلکی می‌زند.

کمیسیون کشاورزی مجلس باید از بعد نظارتی وزیر جهاد را وادار به اعلام عمومی نرخ کند.

 

شناسه خبر 77012