شناسه خبر:77051
1402/9/22 10:01:25

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه مهارت مفید و منجر به اشتغال و کارآفرینی، نتیجه آموزش خوب و موثر است گفت: بنابراین توجه به آموزش‌های نوین، به روز و منطبق با بازار کار جهان باید مدنظر بنگاههای اقتصادی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمجتبی حسینی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با مراکز جوار و بین کارگاهی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای همدان بیان کرد: مهارت آموزی منجر به اشتغال پایدار و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه داشتن مهارت در زندگی فردی و اجتماعی امری حیاتی است اظهار کرد: امروزه با درنظر گرفتن آینده پژوهی می‌توان دنیای کسب و کار را متحول کرد و از غافلگیر شدن بازماند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان اضافه کرد: باید تحولی ایجاد شود که تاثیر آموزش‌های مهارتی در جامعه هدف مشهود و قابل اندازه گیری باشد و بتوانیم بسنجیم چند درصد افراد شاغل شدند.

راه اندازی 56 مرکز جوار و بین کارگاهی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان راه اندازی مراکز جوار کارگاهی را با هدف گسترش آموزش‌های فنی‌و‎‌حرفه‌ای و تأمین نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع و اشتغال در محیط کسب کار واقعی دانست.

وهب مختاران اظهارکرد: ارائه آموزش به نیروهای تازه کار از دیگر اهداف‌ این آموزش‌ها برای توسعه و شکوفایی مهارتی در استان است.

وی بیان کرد: تاکنون 56 مرکز جوار و بین کارگاهی در راستای ارتقای دانش فنی و مهارتی شاغلان صنایع در این استان با همکاری شرکت‌های صنعتی راه‌اندازی شده است

مختاران هدف از برگزاری این نشست را حمایت ویژه از بنگاه‌های اقتصادی که به عنوان همکار آموزش فنی و حرفه ای در توسعه آموزش‌های مهارتی نقش دارند، عنوان کرد.

22 مرکز دولتی و 217 مرکز آموزش خصوصی زیر نظر فنی و حرفه ای استان همدان فعالیت دارند و 500 رشته و حرفه را آموزش می‌دهند.

شناسه خبر 77051