شناسه خبر:77140
1402/9/23 11:38:04

سپهرغرب-گروه انتظار:پژوهشگر و مدرس مهدویت گفت: در گام اول باید از امام عصر (عج) کسب هویت کنیم و چنین انسانی شاداب است و نشاط دارد.

حجت‌الاسلام محمد صادق کفیل افزود: اگر می‌خواهیم برای ظهور امام عصر قدم برداریم باید خواسته امام را بر خواسته خود مقدم بداریم و گام اول کسب هویت از امام است.

وی اظهار کرد: بحران هویت در کشور ما از چالش‌های اصلی بوده چون هویت‌ها مجازی است و هرکسی از عنوان و اعتبارش کسب هویت می‌کند.

پژوهشگر و مدرس مهدویت گفت: زیارت عاشورا به ما یاد داد وقتی می‌گویی یا صاحب الزمان فقط امام عصر را صدا نزن بلکه از امام خود کسب هویت کن و بگو من بزرگم، جایگاه و شخصیت دارم لذا جایگاه من این است که یا حسین بگویم.

وی افزود: دغدغه امام عصر (عج) فرج است و ما می‌خواهیم خواسته امام زمان را عملی کنیم لذا امام می‌فرماید اگر یکدل و یکرنگ شدید فرج من به تاخیر نمی‌افتد.

حجت‌الاسلام کفیل گفت: مهدوی بودن یعنی از امام هویت گرفتن، خواسته امام را بر خواسته خود ترجیح دادن، عاشق یکدیگر بودن و انس گرفتن با دیگران که همه شهدا، ایثارگران و احیاگران دین با این صفات به میدان جنگ رفتند و جان دادند تا به طور طبیعی جامعه رشد بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به این مطلب که ظهور امام زمان به دست کیست؟ گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید ظهور و حکومت امام عصر را به دست شما قرار دادم و شیعه در دوران غیبت امام زمان نزدیک به هزار و 200 سال است که زندگی می‌کند، یا صاحب الزمان می‌گوید و عشق به امامت دارد اما هنوز دغدغه اولش حکومت امام زمان نشده است.

 

شناسه خبر 77140