شناسه خبر:77151
1402/9/25 09:36:36

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه همدان به نفوذ فرصت‌طلب‌ها اشاره کرد و افزود: برخی در قبال ولایت تسامح کرده و آنجایی‌که باید اقدام کنند سکوت می‌نمایند

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه در حسینیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه مسئولان، سیاستمداران و فعالان رسانه‌ای را در ایام انتخابات به تقوا الهی دعوت می‌کنم اظهار کرد: اطرافیان شخصیت‌‌ها گاهی دین و آخرت خود را به دنیای دیگران می‌فروشند در حالی‌که باید خود را در پیشگاه خدا بدانیم و هر سخنی را به زبان نیاوریم.

وی گفت: در قضاوت‌ها مراقبت کنیم و مراقب باشیم که ببینیم آیا می‌توانیم خداوند را قانع کنیم بعد از آن سخن به زبان بیاوریم.

امام جمعه همدان در ادامه با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و با بیان اینکه نکات اساسی سیاسی و اصول مسلم دینی در خطبه فدکیه حضرت وجود دارد افزود: در این خطبه یک اشاره به جایی که حاکمیت دینی واقعی وجود دارد و جایی که حاکمیت ظاهری دینی حکم‌فرماست، می‌شود و حضرت زهرا(س) معیاری ارائه می‌دهد که انسان بتواند این موارد را تشخیص دهد و عملکرد‌ها را بر این اساس بسنجند.

وی در تشریح یکی از ویژگی‌هایی که حضرت زهرا(س) برای حاکمیت دینی تعریف می‌کنند عنوان کرد: وقتی ولی خدا در جامعه حاکم باشد بستر حضور و تاثیرگذاری در جامعه برای زعمای دین آماده می‌شود، حرف‌ آن‌ها مطرح و صداهای شیطان خاموش و فرصت‌ها از ابلیس گرفته می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی تصریح کرد: وقتی دولت، مجلس، قوه قضائیه و یا مسئولی بر مسند کار می‌نشیند و تلاش می‌کند حرف حق زده شود و افراد منافق حذف شود از شاخصه‌های حکومت اسلامی است.

وی با بیان اینکه حاکمیتی اسلامی است که تلاش کند وحدت دشمنان را بر هم بزند و وحدت جامعه را در مسیر توحید ایجاد کند ادامه داد: وقتی پیامبر گرامی اسلام رحلت فرمودند، مردم ولی منتخب خدا را کنار زدند و به انتخاب خدا احترام نگذاشتند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه یکی از مصیبت‌هایی که 1400 سال است بشریت با آن مواجه است عدم احترام به انتخاب خداست خاطرنشان کرد: خدا برای بشر حضرت علی ابن ابیطالب(ع) را انتخاب کرد، آن وعده‌ای که خدا در غدیر داد ولایت علی(ع) بود اما مردم در سقیفه، انتخاب خدا را کنار گذاشتند و خودشان انتخابات راه انداختند و این مساله مشکلات بسیاری برای بشریت ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه ولایت معصوم و ولایت فقیه ولایت شخص نیست بلکه ولایت خدا و احکام الهی است گفت: وقتی امام بزرگوار از ولایت فقیه صحبت می‌کند به معنای اجرای احکام الهی است و فقیه به دلیل احاطه به احکام الهی به اجرای آن می‌پردازند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه تقویت جریان نفاق رابطه معکوس با تضعیف ولایت دارد،گفت: ولایت فقیه اجرا کننده احکام الهی است و نباید فراموش کرد غفلت از ولایت در 1400 سال قبل منجر به شهادت اهل بیت (ع) و برادرکشی‌ها شد

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه پس از رحلت پیامبر وقتی جامعه ولایت را از دست داد، جریان نفاق تقویت شد اظهار کرد: هر وقت در جامعه جریان نفاق تقویت شود یک رابطه معکوس با ولایت خدا در جامعه شکل می‌گیرد، لباس دین کهنه می‌شود و گمراهان ساکت به سخن درمی‌آیند. فرصت‌طلب‌ها میدان‌دار می‌شوند و صدای جریان کفر و نفاق بلند می‌شود.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) آینده کنار زدن ولایت را به خوبی تشریح کردند اما کسی گوش نکرد تصریح کرد: ایشان از شب‌های ظلمانی که بر جامعه اسلامی می‌رود سخن گفتند و از فتنه‌ها پرده برداشتند اما کسی توجهی نکرد و همین مشکلات بسیاری را برای بشریت ایجاد کرد.

وی در ادامه به نفوذ فرصت‌طلب‌ها اشاره کرد و افزود: برخی در قبال ولایت تسامح کرده و آنجایی‌که باید اقدام کنند سکوت می‌نمایند

شناسه خبر 77151