شناسه خبر:77178
1402/9/25 12:25:10

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر 17 هزار واحد کارگری و کارگاه تولیدی در استان وجود دارد که برای صیانت از حقوق کارگران و سلامت محیط کار، به صورت مستمر بازدید می‌شوند.

فرزاد پیشکاری روز پنجشنبه در مراسم یادواره شهدای بسیج کارگر که در کارخانه لاستیک بارز کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در طول سال بیش از 12 هزار پرونده در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف برای احقاق حق کارگران بررسی می‌شود.

وی افزود: 23 بازرس کار در طول سال بیش از 20 هزار بازرسی از واحد‌های صنعتی، کارخانجات و ابنیه برای صیانت از کارگران و ایمنی و بهداشت محیط انجام می‌دهند تا این قشر تلاشگر دچار مشکل نشوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه 220 هزار نفر از مردم کردستان به‌صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تأمین اجتماعی واریز می‌کنند، ادامه داد: با احتساب اینکه هر خانوار سه نفر باشند، نزدیک به 700 هزار نفر در استان کردستان مخاطب مستقیم وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی هستند.

پیشکاری یادآور شد: 93 درصد از جمعیت استان یارانه دریافت کرده است و بیش از 70 درصد مردم هم از خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهره‌مند هستند.

وی امنیت، آرامش و آسایش امروز ایران اسلامی را مرهون خون شهیدان و ایثارگران دانست و با بیان اینکه در سایه این امنیت و آسایش، شاهد چرخش چرخ‌های اقتصادی و تلاش و تکاپوی کارگران در کارخانجات هستیم، اظهار کرد: امنیت و چرخش چرخ‌های اقتصادی کشور؛ رفاه، آسایش، معیشت مردم و در نهایت توسعه و استقلال اقتصادی را به ارمغان می‌آورد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه کارگران در دوره‌های مختلف از پیروزی انقلاب تا حضور در جنگ تحمیلی و در دوران سازندگی و عرصه تولید و پیشرفت و توسعه نظام، نقش مهمی ایفا کرده‌اند، گفت: اگر امروز ایران در تولید سیمان، آلومینیوم و فولاد رتبه چهارم دنیا را دارد و یا در صنعت نظامی 95 درصد این صنعت در داخل کشور تولید می‌شود، به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مدیون تلاش شبانه‌روزی و حضور همیشه در صحنه کارگران متعهد این مرز و بوم است.

پیشکاری با بیان اینکه اگر ما شاهد استقلال و خودکفایی در بسیاری از عرصه‌های گوناگون به ویژه عرصه اقتصادی کشور هستیم، مرهون تلاش شبانه‌روزی کارگران شریفی است که سنگرهای اقتصادی کشور را رها نکرده و در دوران تحریم و با زحمات شبانه‌روزی، برای کشور افتخارآفرینی می‌کنند.

در این مراسم از خانواده‌های شهدا و ایثارگر شاغل در کارخانه لاستیک بارز تقدیر شد.

 

شناسه خبر 77178