شناسه خبر:77186
1402/9/25 12:30:08

استاندار کرمانشاه با اشاره به امکانات و ظرفیت‌های خوب استان برای میزبانی از زائرین عتبات عالیات خواستار اتخاذ تمهیدات بیشتر از سوی سازمان حج و زیارت برای اعزام شرکت‌های زیارتی در طول سال و بویژه ایام اربعین حسینی از مرز بین‌المللی خسروی شد.

محمدطیب صحرایی در دیدار رییس سازمان حج و زیارت کشور در استانداری کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه دروازه کربلا است، به تلاش‌های صورت گرفته برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب در مرز خسروی در اربعین امسال اشاره کرد و افزود: استان کرمانشاه در تمام زیرساخت‌های حمل و نقل دارای آمادگی لازم برای میزبانی از زائرین اربعین حسینی است و از مسوولان حج و زیارت انتظار داریم که در این خصوص برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: با توجه به اینکه استان کرمانشاه دارای امکانات ریلی و هوایی است، بنابراین چنانچه زائران اربعین با قطار و یا هواپیما به شهر کرمانشاه وارد شوند، امکان زیرساختی مناسب در بحث جاده‌ای نیز وجود دارد تا زائران از مرکز استان تا مرز بدون کمترین مشکلی تردد داشته باشند.

صحرایی گفت: امکانات مناسبی در مرز داریم که می‌تواند رغبت بیشتر شرکت‌های زیارتی برای حضور در مرز خسروی را به دنبال داشته باشند و این موضوع نیازمند اطلاع رسانی گسترده تر برای شناخت بیشتر زیرساخت‌ها در مرز است.

مرز رسمی خسروی در فاصله 15 کیلومتری قصرشیرین واقع شده و تا بغداد پایتخت عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد. این گذرگاه به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد یکی از بهترین گذرگاه‌های ارتباطی تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

مرز خسروی در ایام اربعین امسال پذیرای بیش از یک میلیون زائر بود و پس از اربعین نیز هم اکنون روزانه حدود یک هزار زائر به صورت انفرادی و یا کاروانی از این مرز عازم عراق می‌شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به درخواست‌های مکرر مردم استان کرمانشاه مبنی بر اعزام زائر به سرزمین وحی از فرودگاه کرمانشاه؛ با جدیت در تلاش هستیم که روند بهسازی و آماده سازی فرودگاه در کمترین زمان ممکن به اتمام برسد و این فرودگاه مهیای میزبانی از حجاج شود.

در این دیدار مقرر شد که سازمان حج و زیارت برنامه ریزی لازم را برای اعزام زائران به حج تمتع پس از بهسازی فرودگاه کرمانشاه را انجام دهد و از سوی دیگر شرکت‌های زیارتی خصوصی را برای تردد از استان کرمانشاه و مرز بین‌المللی خسروی ترغیب و تشویق کند.

حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت کشور هم با تایید زیرساخت‌های مناسب مرز بین‌المللی خسروی، قول داد که این سازمان با شرکت‌های کشوری زیارتی و استان‌های نزدیک به مرز خسروی، وارد گفت وگو شود و زمینه تردد بیشتر آنان از خسروی را فراهم کند.

 

 

شناسه خبر 77186