شناسه خبر:77191
1402/9/25 12:35:07

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از قول سازمان ایمیدرو برای سرمایه گذاری 300 میلیون یورویی در کرمانشاه در حوزه نیروگاه و تولید خبر داد.

محمد رشیدی، در مراسم کلنگ‌زنی نیروگاه 500 مگاواتی برق کرمانشاه، با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای اجرایی شدن این پروژه، اظهار کرد: حدود دو سال پیش تفاهم نامه‌ای با سازمان ایمیدور برای احداث نیروگاه 500 مگاواتی کرمانشاه منعقد شد که البته عملیاتی شدن آن به زمان زیادی نیاز داشت.

وی افزود: در نهایت با دستور وزیر صمت و تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولین استانی و کشوری، شاهد کلنگ‌زنی آن هستیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق قراری که با سازمان ایمیدور داشته‌ایم، مقرر شده این سازمان 300 میلیون یورو در کرمانشاه در دو حوزه نیروگاهی و تولیدی سرمایه گذاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه حضور سازمان ایمیدرو در کرمانشاه برکاتی برای این استان به همراه خواهد داشت، عنوان کرد: امروز هم یک رایزنی اولیه را با این سازمان داشتیم تا در بحث تکمیل تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه و استفاده از پساب آن برای مجموعه‌های صنعتی استان ورود داشته باشد که این امر هم به لحاظ صرفه جویی در مصرف آب و هم زیست محیطی اهمت فراوانی دارد.

وی در ادامه گفت: قطعا حضور و سرمایه گذاری سازمان‌های بزرگ صنعتی و تولیدی در استان محرومی مانند کرمانشاه می‌تواند یک فرصت بزرگ برای استان باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه به احداث پروژه نیروگاه 500 مگاواتی برق در کرمانشاه هم اشاره کرد و افزود: این پروژه هم در اشغال و هم در ایجاد زیرساخت مورد نیاز کارهای تولیدی و صنعتی به استان کمک می‌کند و از طرفی می‌تواند در بحث صادرات هم برای استان تاثیر داشته باشد.

وی همچنین بر لزوم انعکاس فعالیت‌های صورت گرفته در استان هم تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری همواره روی اطلاع‌رسانی دستاوردها تاکید دارند تا باعث امیدواری در مردم شود، چراکه دشمن در تلاش برای ناامید کردن مردم است.

 

شناسه خبر 77191