شناسه خبر:77267
1402/9/28 11:52:14
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان مطرح کرد:

افزایش ایمنی جاده‌های همدان با وجود 130دوربین ثبت تخلفات

سپهرغرب، گروه خبر - شهره کرمی: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با بیان اینکه این استان با دارا بودن 130 دوربین رتبه اول کشوری را در خصوص سامانه ثبت تخلفات داراست، گفت: همدان سه برابر میانگین کشوری سامانه ثبت تخلفات دارد که این موضوع تاثیر چشمگیری در افزایش ایمنی جاده‌ها و کاهش تصادفات داشته است.

سپهرغرب، گروه - شهره کرمی : مهرداد آهکی روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه اولین موفقیت ما در ایام اربعین با اعزام بیش از هجده هزار نفر زائر و بیش از هزاروصد دستگاه اتوبوس محقق گردیده است، اظهار کرد: در این ایام همچنین چهل و سه درصد کاهش تصادف را نسبت به مدت مشابه خود شاهد بوده‌ایم که با همدلی و همکاری همه دستگاه‌ها در استان میسر شده است.

وی با عنوان اینکه استان همدان در کاهش تصادفات جاده‌ای در رتبه دوم کشور قرار دارد، گفت: همدان نسبت به سایر استان‌ها عملکرد بهتری در این زمینه داشته است.

آهکی افزود: ما در رتبه پنجم تصادفات منجر به فوت در کشور قرار داریم که امید است با توجه به تلاش همکاران در پایان سال در تمام زمینه‌ها شاهد رشد و کسب رتبه‌ی برتر باشیم. البته پلیس راه همدان نیزموفق شده است تا جایگاه اول کشوری را کسب کنند که نشان دهنده یک موفقیت در زمینه عملیات حمل و نقل جاده‌ای رسیده است.

  آسفالت 500 کیلومتر از راه‌های استان همدان

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: پانصد کیلومتر از راه‌های استان همدان آسفالت شده است در حالی که برش استانی ما صدو پنجاه کیلومتر بوده است و ما سیصدو پنجاه کیلومتر بیش از برش استانی تعیین شده در همدان آسفالت ریزی انجام داده‌ایم.

وی در ادامه توضیح داد: البته سازمان راهداری هم بنا را بر این گذاشته است تا هرکسی که بیش از حداقل در نظر گرفته شده خود کار انجام دهد، تامین اعتبار شود و این موضوع به تامین اعتبار سال آینده آن استان نیز اختصاص یابد.

  آسفالت 42 کیلومتر راه روستایی در 18 روستا

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با بیان اینکه سال گذشته تنها 10 کیلومتر آسفالت راه روستایی محقق شده بود، عنوان کرد: چهل و دو کیلومتر راه روستایی شامل 18روستا طی امسال آسفالت شده است که طبق آمار در 43 سال گذشته بی نظیر بوده است که این مهم خود زیر ساخت است و بسیاری از آبادانی‌ها را به دنبال دارد.

  خط کشی 3هزارو 100 کیلومتر از راه‌های استان

آهکی گفت: سه هزار و سیصد کیلومتر از راه‌های ما طی امسال خط کشی شده اند و بیش از سه هزار تابلو راهنما در جاده‌های استان همدان نصب شده است که نشان از روند خوب در این حوزه است.

  تعبیه بیش از 800 دستگاه پل در جاده‌های استان برای جلوگیری از سیلاب

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از سیلاب و جمع شدن آب در زمستان بیش از هزار و 800دستگاه پل در جاده‌های استان تعبیه شده است، عنوان کرد: تعبیه این پل‌ها کمک خواهد کرد تا در فصل زمستان و بارش‌ها ما مشکلی را در جاده‌های استان شاهد نباشیم.

این مقام مسئول در خصوص افزایش هزینه ی عوارض سازمان راهداری، خاطر نشان کرد: این عوارض که صرف بهسازی و مرمت راه‌ها خواهد شد و در این خصوص بیش از پنجاه درصد افزایش هزینه راهداری در بین استان‌ها را شاهد بوده‌ایم.

  بیش از 350 دستگاه آماده عملیات زمستانه هستند

آهکی از آمادگی این سازمان برای عملیات زمستانه خبر داد و افزود: بیش از 350وسیله سبک، سنگین و نیمه سنگین در محل راهدارخانه‌ها مستقر شده‌اند و 550 نفر از همکاران نیز در راهدارخانه مستقر هستند و آماده عملیات زمستانه هستندتا به استقبال سفرهای زمستانه بروند؛ البته سفر زمستانه تمهیدات خود را دارد و همراه داشتن زنجیر چرخ، بخاری، رعایت نکات رانندگی در جاده‌های لغزنده و برفگیر و سایر لوازم این فصل باید مورد توجه مردم باشد.

وی در ادامه افزود: تعمیر ماشین آلات راهداری با بیش از سه برابر اعتبار سال گذشته تعمیر شده اند و آماده خدمات رسانی زمستانه به مردم هستند.

   امسال 30 نقطه حادثه خیز در استان همدان رفع خطر خواهند شد

آهکی با بیان اینکه هشت صد و هشتاد و هفت نقطه حادثه خیز در سطح کشور شناسایی شده است، گفت: از این تعداد 52 نقطه در استان همدان قرار دارد و همدان جزء استان‌های با بیش از 50 نقطه حادثه خیز قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این موضوع مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار دارد،افزود: رسیدگی به این نقاط بر اساس نظر کارشناسی و به صورت عادلانه به استان‌ها معرفی شده است.

این مقام مسئول در خصوص عملکرد راهداری همدان در خصوص نقاط پر حادثه افزود: از این تعداد مقررشده بود که 22نقطه رفع شود و مابقی در سال آینده پیگیری شوند.البته از آن 22 نقطه ذکر شده 8 نقطه رفع شده است و 5 نقطه بیش از نود درصد پیشرفت راداشته است و هفت نقطه باقی مانده نیز از 70تا90درصد پیشرفت دارد که آن‌ها نیز در آینده به بهره برداری می‌رسند.

وی در ادامه توضیح داد: دو نقطه دیگر نیز رفع خطر خواهند شد و امسال مجموعا 30 نقطه پر خطر در استان همدان رفع خطر خواهند شد، بخشی از این نقاط با دستگاه‌های خود ما و با کار نیروهای ما تامین اعتبار شد تا استان همدان که پل ارتباطی غرب کشور است کمترین نقاط حادثه خیز را دارا باشد.

   عمر ناوگان عمومی استان همدان از متوسط کشوری پایین تر است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان در بخش دیگر سخنان خود در خصوص در عمر ناوگان عمومی استان همدان گفت: عمر ناوگان عمومی استان همدان از متوسط کشوری پایین تر است و باید سعی کنیم به متوسط کشوری برسیم که در این خصوص از محل تبصره 18تامین اعتبار شده است و شرایط برای نوسازی ناوگان عمومی مهیاست.

وی در خصوص ساماندهی وانت بارها افزود: اقدامات خوبی برای ساماندهی آن‌ها انجام شده است و مشکلی از سمت اداره راهداری وجود ندارد و در حال حاضر مشکل ما در وانت بارها استفاده از بارنامه است که متاسفانه آن‌ها هنوز از اوراق عادی برای حمل کالای برون شهری استفاده می‌کنند.

آهکی تصریح کرد: همه افراد دارای وانت بار می‌توانند با هر بیمه‌ای که داشته باشند کارت هوشمند اخذ کنند اما متاسفانه آن‌ها از این موضوع استقبال نمی‌کنند. در حالی که در صورت اخذ کارت هوشمند می‌توانند سهیمه سوخت خود را بر حسب پیمایش خود دریافت کنند؛ چرا که در آینده سهیمه سوخت آن‌ها بر اساس مسافت طی شده تعیین خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه افراد برای نوسازی ناوگان عمومی( کامیون، سواری) می‌توانند با مراجعه به سایت rpf.rmto.ir ثبت نام کنند، گفت: در این سایت برای ناوگان با 5 سال تخفیف عوارض 50 درصدی معافیت در نظر گرفته شده است.

   افزایش 12درصدی جابه جایی بار درسال جاری ماه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان بیان کرد: طی هشت ماه گذشته بیش از هشت میلیون و 159هزار تن بار در استان جابه جا شده است که نسبت به سال گذشته که این میزان 7 میلیون و 295 هزار تن بوده است، افزایش 12درصدی داشته است.

این مقام مسئول از افزایش 5 درصدی تعداد بارنامه صادر شده در هشت ماهه گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته تعداد 486هزارو 277 بارنامه صادر شده است که امسال این میزان به 508 هزارو 685 رسیده است.

   همدان سه برابر میانگین کشوری سامانه ثبت تخلفات دارد

وی با بیان اینکه همدان با کمتر از صد دوربین رتبه اول کشوری را داراست، گفت: با اضافه شدن 30 دوربین هم اکنون به 130دوربین رسیده است و در رتبه یک کشوری قرار دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه همدان سه برابر میانگین کشوری سامانه ثبت تخلفات دارد، اظهار کرد: این موضوع تاثیر چشمگیری در افزایش ایمنی جاده‌ها داشته است به طوری که مثلا در محور علیصدر بعد از نصب سامانه 58درصدکاهش تصادف را شاهد بوده‌ایم.

وی در ادامه افزود: ما توقع داریم هموطنان ما در حفظ این سامانه‌ها همکاری لازم را داشته باشند و در صورت تخریب یا سرقت آنها به موضوع را به همکاران ما در سامانه 141 اطلاع دهند.

آهکی با عنوان اینکه قبل از اربعین با اقدامی جهادی نیوجرسی (حفاظ بتنی وسط جاده) و سیستم روشنایی آن نصب شد، اظهار کرد: این مسیر همواره پایش و بازرسی می‌شود. البته طبیعتاً هر سیستم روشنایی خرابی دارد اما در صورت گزارش به محض اطلاع مشکل رفع خواهد شد. البته گردنه اسدآباد از نقاط قوت ماست که باعث شد در ایام اربعین تصادفات کاهش یابد.

شناسه خبر 77267