شناسه خبر:77310
1402/9/29 10:55:13

سپهرغرب-گروه سیاسی:جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی 15 سال است که به صورت مداوم در دریای سرخ ماموریت انجام می‌دهد.

دریادار حمزه علی‌کاویانی روز سه‌شنبه در همایش نقش بسیج و قدرت دریایی در هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: رژیم بعث عراق به نمایندگی از تمام استکبار یک جنگ تمدنی علیه کشورمان به راه انداخت؛ زیرا انقلاب اسلامی معادلات عصر جدید را بهم ریخت و امام خمینی(ره) تمدن نوین اسلامی را پایه‌گذاری کرد. هنر امام خمینی(ره) این بود که با انقلاب اسلامی انرژی و ظرفیت‌های جوانان را برای مقابله با استکبار بکار گرفت.

وی ادامه داد: در طول دوران انقلاب اسلامی هم امام با پشتوانه ملت، انقلاب را هدایت کرد. با پیش بینی امام، کمونیسم از هم پاشید اما در همان زمان سرویس‌های اطلاعاتی انقلاب اسلامی را به عنوان یک خطر برای غرب قلمداد کردند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: کشور ما همه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد اما آمریکایی‌ها بعد از تحریم جنگ اطلاعاتی و امنیتی را علیه ما به راه انداختند و در همین قضیه سیستان و بلوچستان هم اولین کسی که از این جنایت حمایت کرد غربی‌ها بودند.

وی افزود: بزرگترین تهدید غرب علیه ما در ابتدای انقلاب، به راه انداختن جنگ بود و خود صدام هم فکر نمی کرد جنگ هشت سال طول بکشد. آمریکایی‌ها در حقیقت با ترغیب عراق به تمدن نوین اسلامی حمله کردند اما آنها در محاسبات خود، ملت ایران و رهبری حضرت امام را لحاظ نکرده بودند و این موجب شکست آن‌ها شد.

کاویانی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس نیروی دریایی در عرض 67 روز نیروی دریایی عراق را از بین برد و در این هشت سال 10 هزار کشتی را در دریا اسکورت کرد. اگر این اتفاق نمی‌افتاد کشور دچار قحطی‌های بزرگی می‌شد. اما این موفقیت‌ها به برکت ایستادگی رزمندگان و ملت ما بود.

جانشین نیردی دریایی خاطرنشان کرد: همه جنگ‌های بزرگ دنیا در زمین آغاز شده و در دریا تمام شده است. جنگ ما هم همینطور بود. از سال 65 به بعد عراق فهمید که موفقیتی در دریا ندارد و به همین دلیل آمریکایی‌ها در صحنه دریا با ما وارد جنگ شدند. در آن زمان نیروی دریایی سپاه هم که تازه تشکیل شده بود با تاکتیک جنگ نامتقارن صدمات قابل توجهی به نیروی دریایی آمریکا وارد کرد.

وی گفت: در نهایت صدام و آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که توان مقابله با جمهوری اسلامی در دریا را ندارند.

وی تاکید کرد: امروز ما در دریا هم دارای قدرت و هم دارای فناوری و سیاست هستیم. روزی ما در تنگه هرمز با دشمن درگیر بودیم اما امروز در فراتر از مرزها حضور داریم. ما 15 سال است که به صورت مداوم در دریای سرخ ماموریت انجام می‌دهیم. امروز این منطقه منطقه تقابل جبهه مقاومت با استکبار است و تا امروز زد و خورد ما با آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها به نفع ما بوده است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی گفت: امروز نیروی دریایی انقلاب اسلامی متشکل از نیروهای دریایی ارتش و سپاه در ساخت انواع تسلیحات سرآمد و قدرت برتر منطقه است.

 

شناسه خبر 77310